emosbaek Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) har nylig satt sammen ny pc for Photoshop. problemet er at jeg får ikke tildelt mer minne enn 3gb ca til photoshop men har totalt 12gb installert. (se vedlegg) jeg kjører win7 x64 og Photoshop cs3, virutal memory settings er automatisk. noen som vet hvordan jeg kan forbedre dette? Endret 6. april 2010 av Evenmosbek Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Etter hvor programmet er installert så har du nådd MAX grensen for hva Photoshop som 32 Bit program kan håndtere. Antar de også regner virtuellt minne fra harddisken også i dette, men hvis ikke så har de nådd den absolutte maks grensen med en del tweaks. Normalt sett kan 32 Bits programmer kun bruke 2Gb som max, i ditt tilfelle antar jeg litt ekstra med en del hacks under programmeringen men der er det stopp. Skal du bruke mer MÅ du ha en 64 bit versjon. Du har tydeligvis 32 bit siden den er installert i X86 mappa eller 32 Bit mappe varianten av Program Files. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Ikke flame meg hvis jeg har feil her men etter det jeg kan se så kan ikke photoshop windows utgave bruke mer enn 3gb, eller adressere mer enn 3gb om du vil. Mac brukere kan visstnok adressere mere enn 3gb. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Et 32-bit program KAN IKKE bruke mer enn 2GB. Det finnes en instilling i photoshop der man kan stille inn hvor mye minne det maksimalt skal bruke. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Ikke helt riktig det Flimzes, hvis /LARGEADDRESSAWARE-flagget ble brukt under kompilasjon skal et 32-bit progam kunne bruke 4 GiB i Windows x64, kilde. Men 3 GiB var jo en noe merkelig verdi sånn sett. Man skulle jo tro Adobe var såpass smarte at de brukte dette flagget, og da burde vel maks vært 4 GiB, ikke 3 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Det er sant, men det er ikke spesielt vanlig å bruke desverre. Som sagt, det finnes en instilling i PS der du kan stille hvor mye minne det skal bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå