Bone Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Heisann! Er i Thailand for øyeblikket, men ikke mange dager igjen.. Lurte på om det var noe spesielt å spare på å kjøpe noe nye objektiver i Thailand? Om det er bra prisforskjell, etc.. Om man bør holde seg unna å kjøpe "dyre ting" her.. Har et Nikon D90 -kamera og objektivet som fulgte med 18-105 f3.5 .. (husker ikke alt) Lenke til kommentar
Viewmaster Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hei. Nå er ikke jeg i Thailand så jeg vet ikke hva prisene ligger på der og kan vel egentlig ikke svare helt konkret på nettopp dette. Men jeg tror ikke jeg ville turt å kjøpt noe så "vitalt viktig" som kamerahus eller optikk i et såpass "piratisert" land som Thailand,men det er nå meg. Kan du ikke bare sjekke priser i forskjellige butikker og sammenligne online med feks JP eller FV ?,JP er vel de som stort sett kommer best ut prismessig i Norge,både online og i de fysiske butikkene. Mvh Helge. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hva koster ting i Thailand da? F.es et 16-85? Lenke til kommentar
IceHeim Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Er for tiden i Beijing og her vil jeg si at en kan spare rundt 20-25 % på det meste Canon utstyr. Ikke sjekket Nikon så nøye. Du bør dog prøve å oppsøke de litt større forretningene og være litt forsiktig med de mindre sjappene om du ikke har god oversikt over hva du har planlagt å handle. Du får sannsynligvis heller ikke noen garanti som er gyldig i Norge så dette bør tas i betraktning om slikt er viktig. Selv har jeg unngått å kjøpe de dyreste tingene som følge av at garantien kun gjelder i Kina, HK og Taiwan, samt at jeg er forholdsvis nybegynner innen foto og ikke har funnet ut hvor mye penger jeg er villig til å legge i hobbyen. Om du vil sjekke noen priser her i kina (som sikkert ikke er så ulikt Thailand (dog bare synsing fra min side)) kan du klikke deg inn på denne linken: zol.com.cn. Den er på kinesisk, men søkefeltet kan likevel fint brukes (1 Yuan RMB ~ 0.9 NOK). Dette er priser i småsjappene og de store ligger noen prosent over, men med litt pruting kan en ofte havne på samme plass. Lenke til kommentar
thomasmarthinsen Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 [...] Du får sannsynligvis heller ikke noen garanti som er gyldig i Norge så dette bør tas i betraktning om slikt er viktig. Selv har jeg unngått å kjøpe de dyreste tingene som følge av at garantien kun gjelder i Kina, HK og Taiwan, samt at jeg er forholdsvis nybegynner innen foto og ikke har funnet ut hvor mye penger jeg er villig til å legge i hobbyen. Nå du handler utstyr i Norge får du ett år garanti, og to til fem år reklamasjon. Utstyr bør derfor være vesentlig rimeligere for at det skal lønne seg å handle i utlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå