Effectiv Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hei! som topic sier skal jeg ha særemne om Harry Hole og har som problemstilling "Er Harry Hole en normal helt". Har lest de tre første bøkene til Jo Nesbø, altså Flaggermusmannen, Kakerlakker og Rødstrupe. Veldig gode bøker må jeg si! Har kommet fram til en del konklusjoner som: - Anti-helt - Alkoholiker - Ensom, men finner likevel noen flammer i livet sitt. - God politietterforsker, spesiell arbeidsteknikk, men dyktig fordi. - Blander sammen kjærlighet og arbeid til tider - Har ikke noen interesser utenom jobb, til tider kvinner? - Lite politisk korrekt (?) - Bruker mye vold? Noen som har noen andre meninger om hva som gjør han til en "anti-helt", eller andre ting som kan koble han opp mot vanlige helter? driver for tiden og skumleser igjennom bok 1 igjen, for å få et litt ryddigere referat av boken, men er så vanskelig å ta med mye uten å ta med for mye. Håper noen vil diskutere litt med meg PS: Dette er ikke en vanlig "gjør oppgaven for meg"-tråd, men rett og slett en tråd for at jeg skal kunne få flere synsvinkler på saken! Lenke til kommentar
Parashurama Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Er for lenge siden jeg har lest bøkene til at jeg føler jeg kan bidra noe serlig, men hva med å lese flere av bøkene? Da vil du få et enda bedre innsyn i Harry Holes liv, selv om jeg regner med at det kanskje ikke er tid til slikt da du sikkert har deadline før du rekker de siste 5 bøkene. Men det skal sies: Veldig bra serie! Har kost meg med alle bøkene. Lykke til! Lenke til kommentar
Oreokjeks Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Skriver du fordypningsoppgave eller særemne? Hvis du skriver en fordypningsoppgave skal vel ikke den være lenger enn 6 sider +/-. Du nevner en rekke punkter som du kan skrive om for å besvare problemstillingen din, vil anbefale deg å skrive utdypende om noen av disse punktene. Trekk frem eksempel fra bøkene og finn frem til relevant sekundærlitteratur. Har selv bare lest Panserhjerte, og siden du ikke har lest denne boken kan jeg dessverre ikke gi den noen flere synsvinkler. Alt du skriver i oppgaven din må ha en solid kilde i noe du selv har lest, funker ikke å skrive om noe som noen på et forum har fortalt deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå