AndrèFronDrei Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Har overtatt en laptop som den tidligere eieren har vært så uheldig å miste i bakken. Dette har resultert i en ødelagt skjerm der bare der bare de øverste 30% fungerer. Denne hadde jeg tenkt til å gjøre om til min egen HTPC og koble opp mot min TV. Problemet er at den tidligere eieren har glemt passordet noe som gjør at jeg ikke kommer inn i Vista og får aktivert TV'en som eneste skjerm. Jeg hadde derfor planlagt å bruke en Windows 7 lisens jeg hadde liggende å kjøre en komplett reinstall. Problemet er at jeg ikke får bilde til å dukke opp på den eksterne skjermen under boot/installasjonen. Har også rotet rundt i BIOS uten å finne noe nevnt om å bruke ekstern skjem under boot. Har forsøkt HDMI->HDMI og DVI-D(Single Link)->HDMI uten resultat. Informasjon om oppsettet: Laptop: Packard Bell EasyNote RS 66 ATI mobility Radeon HD3470, 256MB dedikert grafikkminne Videoutganger HDMI (HDCP compliant), DVI-I (Ingen dedikert VGA-port) TV: Tatung V32MCGI Noen andre her inne som har tips til hvordan jeg skal få dette gjort? Er ikke veldig giret på å gjennomføre nyinstallasjonen i tilnærmet blinde... Edit: Har funnet denne DVI-VGA overgangen. Noen som vet om det vil hjelpe å sende signalene analogt til TV'en? Endret 6. april 2010 av AndrèFronDrei Lenke til kommentar
avo Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Det hjelper neppe å gå analogt, men ta en titt på hurtigtastene på PCn. Ikke uvanlig at Fn F7 eller noe tilsvarende bytter til ekstern skjerm på laptopper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå