bshagen Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Hei! Har googlet uten å finne noe som virker. Håper noen her inne kan hjelpe meg. Har fra før av kjørt 32-bit XP, 64-bit Win7 RC og 64-bit Ubuntu Karmic Koala uten noen problemer. I går installerte jeg 64-bit Win7 Ultimate. Dette gikk smertefritt, og alle drivere så ut til å bli installert som de skulle. Fornøyd satte jeg meg ned for å kikke litt på youtube. Ingen lyd. Det lille høyttalerikonet på startlinjen viste at det ble spilt av lyd. Det er ingen lyd når jeg spiller av musikk eller filmer, samt at ingen av systemlydene virker. Kort fortalt så er den eneste lyden PC'n min lager, er den lyden som BIOS lager på post. (BEEP) Har prøvd: - Nye drivere fra Realtek sin hjemmeside. - Nye drivere fra Gigabyte sin hjemmeside. - Nye Chipset drivere. - Nye drivere fra Windows Update. - Gamle drivere fra Realtek - Koble fra og til høyttalere Alt blir installert uten problemer, jeg får ingen feilmeldinger og lydkortet dukker opp med både navn og nummer. Windows registrerer altså at det faktisk er lyd. Er "lettere frustrert" for jeg finner ikke ut av hva som kan være galt, så en eventuell løsning mottas med stor takk! HW-specs: - MB: Gigabyte EX58-UD4 (BIOS - F5) - CPU: Intel i7 920 D0 @ 3,8 GHz - Lyd: Realtek ALC888 HD Audio (Onboard) - GPU: Gainward GTX 260 - RAM: 6GB OCZ Platinum 1600 Mhz Endret 6. april 2010 av bshagen Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Står lydkortet som førstevalg i lydinstillingene? Gå til kontrollpanel, lyd og se om den riktige står som standard. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Står lydkortet som førstevalg i lydinstillingene? Gå til kontrollpanel, lyd og se om den riktige står som standard. Takk for svar! Den står som nummer to. Hvordan kan jeg "prioritere" den til å stå øverst? Hvis det er det du vil at jeg skal gjøre mener jeg. Endret 6. april 2010 av bshagen Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg sitter ikke på w7 nå, men skal prøve å forklare så godt jeg kan. Gå til kontrollpanel, trykk på lyd, og så fanen som det står lyd på på den boksen som kommer opp. Der skal alle lydutganger og innganger stå(?), og der må du høyreklikke på den riktige og velge sett som standard eller noe sånt. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Legger ved en screenshot, er det den du mener? Har prøvd begge, men det virket ikke dessverre. Som du også ser fra bildet, så har jeg på musikk, da den grønne EQ søyla beveger seg sammen med musikken. Endret 6. april 2010 av bshagen Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Ok, nå føler jeg med dum! Gikk inn i Realtek HD Audio Manager. Der står alle 3,5mm jackkontaktene oppført, og hvem som er koblet til. Av en eller annen grunn, så er den nederste mappet til "Side-speakers". Jeg re-mappet den til "Front-speakers" og voila - LYD! Det er altså en koblingsfeil, selvom jeg alltid har hatt den koblet sånn. Kanskje den har pleid å fikse det selv? Setter løst på denne, og takk for hjelpen Louigi! Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Setter løst på denne! :!: så gjør det da! gikk inn for å svare, men så var saken løst. bare tuller, fint at du fekk løst problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå