Mr Hansen Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Har investert i en caravelle syncro 91-modell. Altså den siste med motoren bak.. Det satt en 1.6td i den men skal bytte den ut med en 1.9td fra Golf..Noen som har erfaringer med 1.9td på caravelle? Skal bruke den som arbeidsbil og trekke henger.. Er den egnet til det? Lenke til kommentar
avo Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Har investert i en caravelle syncro 91-modell. Altså den siste med motoren bak.. Det satt en 1.6td i den men skal bytte den ut med en 1.9td fra Golf..Noen som har erfaringer med 1.9td på caravelle? Skal bruke den som arbeidsbil og trekke henger.. Er den egnet til det? Hiv deg på bussforumet - der får du hjelp, og mange har gjort dette byttet før deg. www.vwbus.no/forum Ellers - bytte til 1.9TD er en grei jobb, men du må bytte over en del deler fra 1.6ern. (behold dieselpumpa fra 1.6 - blir en del kvikkere enn med 1.9 pumpa) Her på berget er forøvrig betegnelsen T3, ikke T25. Kjører T3 daglig selv, har noen få av dem... Syncro er uten tvil morro, spesielt på vinteren. Om du har sperrer både forran og bak er fremkommeligheten helt utrolig. Lykke til med ny bil, og velkommen inn i Syncronautenes rekker. - Det er vi som trekker løs fastkjørte Landrovere... Endret 6. april 2010 av avo Lenke til kommentar
Mr Hansen Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Hehe...T3 ja ,det var bare noen på VW verksted som kalte den for T25 serru.. Ja jeg blei fryktelig imponert over hvor god den egentli var å kjøre, den gamle bilen lissom. Syncro er det ja, med sperre på bakhjula..I tillegg til god bakkeklaring så tror jeg den tar seg fram nesten hvor det skal være... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå