duckyduck Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg er veldig ny til dette språket. Her er hva jeg vil oppnå: -(void)funksjon{ tekstlabel.text=@"HEIHEI"; } - (IBAction)buttonclick:(id)sender { ****CALL FUNKSJON**** } Anyone? Ducky Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Gitt at "funksjon" er en metode i samme klasse og deklarert i @interface eller deklarert lenger opp i @implementation enn kall-punktet: - (IBAction)buttonclick:(id)sender { [self funksjon]; } Eller hvis du skal ha med argumenter: - (void) minMetode:(NSString*)enString ogEnStringTil:(NSString*)enStringTil { } - (IBAction)buttonClick:(id)sender { [self minMetode:@"foo" ogEnStringTil:@"bar"]; } Dette er ganske grunnleggende Objective-C, jeg vil kanskje anbefale en grunnleggende bok før du setter i gang med iPhone-programmering Lenke til kommentar
duckyduck Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Det var det jeg gjorde. Begynner å få teken på det her nå! Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå