Gå til innhold

Vin på date


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer an på typen jente. Finn ut om hun liker vin, og isåfall hva hun liker... Typisk vin som nybegynnere liker er gjerne en halvtørr hvitvin, spiller nesten ikke noen rolle hvilken du kjøper.

 

EDIT: Finn ut om hun drikker alkohol ihvertfall.

Hvis du vil safe, så kjøper du noe fra Rieslinger, den tyske produsenten. (Håper jeg skrev det riktig). De har jevnt over god kvalitet på vinene sine.

 

Forresten, når jeg tenker over det, server vin til måltidet. Med andre ord; kjøp en vin som passer til måltidet, og ikke bare en god vin generelt. Er igrunn ikke så avansert, lurer du, så spør personalet på vinmonopolet.

 

Lekr, nåja, er flere som liker vin enn andre drikker etter min erfaring. f.eks. øl.

Endret av Nafanua
Lenke til kommentar

Lekr, nåja, er flere som liker vin enn andre drikker etter min erfaring. f.eks. øl.

 

Jeg sammenlignet ikke med øl eller noe annet, men sier at vin i seg selv er risky. Funker det ikke å spørre henne på forhånd?

 

Hun vet allerede at det blir middag, vil jeg tro, og da skader det ikke å spørre om hun liker vin til maten.

Lenke til kommentar

Jeg er i hvertfall veldig glad i vin og hadde blitt imponert om en fyr hadde servert det på date.

 

De beste og tryggeste vinene vil jeg påstå er J.P. Chenet Colombard Chardonnay(hvitvin) og Doppio Passo Salento Primitivo(rødvin). Begge har en snill og god smak, og jeg mener å huske å ha sett begge to på en liste over de mest kjøpte vinene i Norge. Spesielt dyre er de heller ikke.

 

Edit: Ææh, selvfølgelig! Redigert.

Endret av Lemon
Lenke til kommentar

Man får jo alltid bruk for vin, og de holder jo en stund, så det er nok bare å kjøpe inn noe som passer til maten, og om hun ikke vil ha, så er det jo bare å droppe det.

 

Kjæresten min syns det alltid er litt stas med vin til maten, da blir det ikke like "hverdagslig" selv om middagen ikke er av typen gourmed.

Lenke til kommentar

Jeg er i hvertfall veldig glad i vin og hadde blitt imponert om en fyr hadde servert det på date.

 

Men du er ganske sikkert blant mindretallet, og jeg tviler liksom litt på at det er deg han skal spise med :p

 

Hvem vet...? :fun:

 

Neida. Du har nok rett, jeg har bare noen få venninner som liker vin. Men som han over meg sa: vin holder seg jo, så det er jo bare å kjøpe inn og heller spare til seinere.

Lenke til kommentar

Jeg er i hvertfall veldig glad i vin og hadde blitt imponert om en fyr hadde servert det på date.

 

Men du er ganske sikkert blant mindretallet, og jeg tviler liksom litt på at det er deg han skal spise med :p

 

Hvem vet...? :fun:

 

Neida. Du har nok rett, jeg har bare noen få venninner som liker vin. Men som han over meg sa: vin holder seg jo, så det er jo bare å kjøpe inn og heller spare til seinere.

 

Jeg ville kjørt mer safe, dumt å lage klein stemning. Da hjelper det lite at man kan spare vinen til seinere.

Lenke til kommentar

Hvis det er til en person som ikke liker vin så godt fra før kan du kjøre på med feks en valpolicella når det kommer til rødvin. Stikkordet blir egentlig lite garvestoffer, da føles vinen lettere. Valpolicellaer er som regel veldig lett drikkelige og snille på garvestoffene. Rødvin på primitivo druen er også ofte gode til folk som ikke drikker så mye vin, litt sødme kombinert med ikke alt for mye garvestoffer, Berens og La Dolce Vita er to gode valg her synes jeg.

Av hvitt er halvtørr et ganske trygt valg, J.P Chenet synes jeg blir litt i det søteste laget men en halvtørr riesling er som oftest et godt valg, Celtus sin som var den siste halvtørre jeg smakte synes jeg var god. Ellers har du også Chardonnay L fra frankrike som har pleid å være god. Vil du ha hakket søtere har du feks JB sin riesling eller en fransk vin som heter vouvray. (Rett rundt hundrelappen for alle disse)

 

Vinen bør selvfølgelig stå i stil til maten, skal du ha biff så ville jeg ikke brukt en valpolicella, det blir litt vel lett. Berensen på primitivodruen kan forsåvidt brukes, men blir fremdeles veldig lett. Ellers kan du bruke feks Lamberti Santepietre Valpolicella Ripasso som er en litt kraftigere vin, men veldig snill på garvesyrene til å være en ripasso.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Jeg er i hvertfall veldig glad i vin og hadde blitt imponert om en fyr hadde servert det på date.

 

Men du er ganske sikkert blant mindretallet, og jeg tviler liksom litt på at det er deg han skal spise med :p

 

Hvorfor tror du at det er så få som liker vin?

min egen erfaring tilsier også at de som liker rødvin i en alder på 18år er i mindretall.

Lenke til kommentar

Jeg er i hvertfall veldig glad i vin og hadde blitt imponert om en fyr hadde servert det på date.

 

Men du er ganske sikkert blant mindretallet, og jeg tviler liksom litt på at det er deg han skal spise med :p

 

Hvorfor tror du at det er så få som liker vin?

 

Jeg håper virkelig at du tuller, virker veldig åpenbart at 18-åringer sjeldent er glad i rødvin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...