Gjest Simon Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg har nylig trent litt på treningsstudio, og jeg har begynt litt med benkpress. men når jeg tar benkpress knekker det i høyre skulder hver gang jeg har stange nede ved brystet og dytter den oppover. Dette skjer HVER gang og jo tyngre vet er jo sterkere blir smerten, for det gjør vondt når det knekker. Jeg skulle prøve 4o kg, når jeg prøvde det klarte jeg en , og da knakk det i skulderen min og det gjorde så sykt vondt at jeg måtte legge dne fra meg. Er dette farlig? Burde jeg oppsøke lege? eller går det over av seg selv? Lenke til kommentar
duckyduck Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg hadde et liknende problem når jeg begynte å trene. Jeg fikk tipset av at jeg måtte slappe av i skuldrene, og heller konsentrere på at brystmusklene skulle presse vekta. Dette hjalp for meg, men har aldri hatt noe sterk smerte, heller litt ubehagelig vondt Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Hvis det er i andre øvelser og ikke bare benk kan det være en skulderbetennelse. Hvis ikke har det nok med teknikken å gjøre. Benkpress kan være ganske hard på skuldre. Hadde et lignende problem med benk når jeg var fersk så tror nok det kan ha noe med teknikken å gjøre. Husk å strekke frem brystkassa skikkelig når du trener benk og pust ut når du presser opp stanga. jo bredere grepet er jo mer belastes skuldre i stedet for triceps. Viktig også å trene bakside av skulder når du har planer om å bygge bryst for å unngå skader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå