hydrologi Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Håper noen kan hjelpe en nybegynner med noen klare svar. Jeg har nettopp kjøpt et JVC DVL867EG videokamera, og hadde håpet at det var mulig å gjøre litt enkel videoredigering med min forholdsvis nye laptop (1.7GHz, 40 GB HD, 512 MB RAM). Jeg har forstått at harddisken nok er litt liten, men det er jo mulig å kjøpe en ekstern harddisk. Men jeg har sett at alle snakker om FireWire-kort i forbindelse med videoredigering, og det har ikke jeg. Er det ikke mulig å overføre video mellom kamera og PC via USB (2.0)? Hvis ikke er det kanskje en løsning å kjøpe et PCMCIA Firewire Adapter? Noen som har noen erfaringer med slike? Håper noen har noen gode erfaringer å dele med meg. Jeg vil helst slippe å kjøpe en helt ny stasjonær pc for å få redigert litt video. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Du kan veldig greit bruke laptopen til å redigere video med. Det du da trenger, er et PCMCIA firewire kort og programvare for redigering. Litt avhengig av hva du er ute etter av muligheter så har jeg to alternativer til deg her: Pinnacle Edition 5 - proff pakke med alt du kan tenke deg av muligheter. Med PCMCIA kort kommer denne på rundt 8.600,- inkl mva Pinnacle Studio 8 - Hjemmeredigering med de vanligste mulighetene. Med PCMCIA kort kommer denne på rundt 2.200,- inkl mva Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå