Gå til innhold

USA er den største djevelen

Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Er navnet på denne tråden: ”Hvis vi kan spole tilbake tiden, tror dere at de amerikanske soldater hadde gjort annerledes”? Ikke som jeg har fått med meg. Om vi kan spole tilbake tiden er ikke temaet i denne tråden, dermed gjør du det du alltid gjør, nemlig snakker tull om ting som er utenfor teamet, og prøver å rettferdiggjøre handlinger på bakgrunn av hypotetiske påstander som ikke er realistiske. Vi snakker faktisk om ting som har skjedd i dette tilfellet, og ikke om hva du har drømt i natt.

Det har faktisk mye med saken å gjøre, fordi det at de ikke kan spole tilbake tiden er en ganske god unnskyldning for å gjøre feil i slike tilfeller som denne.

Igjen påstand som du ikke kan verifisere, basert kun på dine subjektive preferanser og synsing. Vi snakker heller ikke om mer forsiktighet, men om å følge internasjonale regler i forhold til jus in bello. Vesentlig forskjell.

Det du sier er at USA ikke kan angripe noen før de ser dem angripe dem først. Det er en veldig ineffektiv måte å føre krig på og langt flere amerikanske soldater kommer til å dø.

1)Så i følge din logikk så skal amerikanske soldater gi faen i internasjonale regler bare fordi andre bryter dem også? Det landet som har laget disse regler skal bryte dem fordi andre gjør det? Jeg må da si gud hjelp oss alle hvis du en dag sitter på toppen av beslutningsprosessen.

2)Hvorfor skal jeg kritisere andre i denne tråden? Det er ikke de som er temaet, men USA og deres soldater. Bare fordi du har subjektive preferanser om å snakke ”of topic” mest mulig på kortest mulig tid, så betyr det ikke at vi andre har de samme preferanser.

Nei, men jeg synes fokuset ditt er litt feil sted. Spesielt hvor kraftig språk du brukte mot dette eksemplet.

Så du betrakter video opptakket fra selve operasjonen, som forøvrig den militære ledelsen i USA har bekreftet var autentiske, som mine røverhistorier? Dette samtidig som du betrakter vurderingen om situasjonen fra en helt ukjent kilde som troverdig? Jessu navn, dette blir bare verre og verre.

Nei, selvfølgelig ikke.

Og hvor kan du lese at jeg har sagt noe lignende? Hvor kan du lese at jeg sagt at et drap begått fra en muslim er bedre enn drapet begått fra en amerikansk soldat? Kan du gi faen å tilegne folk andre meninger som de ikke har? Dette er bare lavmål retorikk, ingenting mer.

Å tolke andres meninger og trekke konklusjoner som du sier indirekte er desverre for deg en del av debatten, og du gjør det mot meg. Grunnen til at du mener det kommer av at jeg har aldri sett deg noensinne kritisere noen overgrep av muslimer. Hvis dette hadde blitt gjort av en muslim er jeg sikker på at du hadde forsvart tilfellet. Jeg har sett deg forsvare langt grovere tilfeller.

Er det noen som har opprettet tråd om det? Jeg har ikke fått med meg i så fall, fordi jeg har nok med å føre meningsløs debatt med deg i denne tråden. Hvordan kan det være nyere når dette opptaket er blitt sluppet ut i går? Tar jeg ikke mye feil så skjedde disse angrepene i Pakistan før dette opptakket ble sluppet ut. På hvilken måte er det som skjedde i Pakistan mye verre? Mennesker dør i begge tilfeller, hvordan kan den ene være verre enn den andre? Og så beskylder du meg for å ikke likestille et drap når du selv stigmatiserer. Håpløst.

Selvfølgelig er det verre.

1. Det var langt flere som døde

2. De hadde intensjon om å drepe sivile

3. Det var ingen soldater eller noe lignende som døde i angrepet, det er god sannsynlighet for at det var i klippet.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville i det minste ha sjekket med utstyret, de hadde opptak i mye klarere kvalitet som de kunne se på(referer til andre om modellen sin utstyr).

Kan vi nå være sikre på det? Tror at videoene er direkte klipp fra skytterens posisjon. Vi ser tydelig siktet og hvordan han zoomer ut og inn for å se mer detaljer. Stemmer også overens med tilsvarende klipp jeg har sett fra andre angrepshelikoptere. Mulig at de kan zoome mer, men tror vi ville sett det også i filmen. Og at videoen er sort-hvitt med høy kontrast er for å se ting bedre, ganske standard i slike sikter. Med høy sannsynlighet vil jeg si at dette er skytterens syn på saken.

Endret av Filamu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...