Zeph Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Til ALLE som er redd for at ISDN ikkje holder!! EG har spilt med ISDN i 3 veker nå og opplever aldri lag. Har hendt 1 gang under ein sandstorm, men det var like mye pga alt som skjedde Eneste problemet med ISDN og PS er prisen...PS er eit spill som krever tid og tålmodighet. Det er ikkje slik som WC3 eller andre der du kan logge deg på, vinne og logga av igjen....Det tar tid å bygge opp karakteren din og å skaffe ein squad. Det er eit dritbra spill, med mange funksjoner og brettene er utrolig store, må vere de størst brettene på noe FPS noen sinne. Det er håplaust å gå til fots til fienden, og til og med ein bil eller fly tar evigheter å bruke dersom du skal langt. Men det finnest fleire forskjellige metoder å komme seg til actionen fort. Så var det dette med prisen da....ein liten ting eg vil påpeke først: Du må kjøpe minst 1mnd for å kunne benytte deg av den gratis månaden... Serverene er som nevnt hostet av Sony og du slipper alt som heiter lag og hakking på grunn av dårlige servere. Det kan vere over 50 000 folk i samme server uten at det lagger. Personlig synest eg ikkje $13 er store tapet i løpet av ein månad....det er eitt måltid mindre på McDonalds...og når du først har råd til å kjøpe PS og ei maskin som kjører det burde ikkje $13 vere noe problem. Eg anbefaler spillet på det sterkeste til alle FPS fan, og må si til de som spiller data max 1 time i dagen at det kan ta laaaaaang tid før du får de virkelige våpnene ved 1 time i dagen.[/b] Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Grunnen til at de gjorde det seinere å "lvl'e", var for å gjøre de som velger å spille en support karakter litt mer nyttige. På BR 20, kan du med rette spesialisering være helt uavhengig av alle, noe som ikke er meningen. Når du er lavere BR, er du mer avhengig av medics, hackers, osv... Så det nåværende xp systemet er laget slik det er for at support spillere ikke skal bli utelatt i squads. Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Om du treffer målet ditt er basert client-side. Dvs at du kan ha tregeste modemet i manns minne så lenge du klarer å treffe blink, og du vil antaglig klare deg (satt noe på spissen, men poenget skal frem) Fra din motstanders side kan sikkert ting se rart ut da han på sin egen skjerm kan være bak en vegg mens du dreper han fordi han ikke hadde gått bak den på din skjerm. Så 56k og isdn skal ikke være noe problem. Ja, ting vil gå litt saktere i enkelte tilfeller, men du har samme sjans til å drepe som enhver. Dette er også grunnlaget til flere diskusjoner på de offisielle foruma der folk med adsl og raskere er noe hissig på måten treff blir kalkulert. En del mener de blir straffa, men det er en av de bedre løsningene antar jeg får å ikke gi folk med tregere kobling en verden av lagg. Beklager feilstavelsen av navnet ditt Ellingsen Håper å se mer til deg Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Hva skjer når man dør i spillet? Får man en slags "straff", via at det går utover exp din, eller er det ett enkelt og greit respawn system? Det ser forøvrig veldig spennende ut, men jeg kommer ikke til å skaffe meg det og betale før isnd linja er ute av huset, det holder å betale tellerskritt for å si det slik. Lenke til kommentar
Indrazor Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Dør du så må du velge en plass i nærheten som eies av ditt lag å respawne på. Tiden det tar før du respawner varierer og kommer an på hva slags terminaltype (hovedbase/tårn/AMS(Advanced Mobile Station) å hvor mange ganger du har dødd den siste tiden. Vanligvis ligger denne på mellom 15-30 sekunder. Når du respawner har du bare en svak armor å noen startervåpen. Det er som regel en terminal som du kan få våpen/armor osv fra (kommer an på hva slags sertifiseringer du har) Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Synd du ikke likte det, over de neste ukene å måndene skal teamet legge til flere ting som skal gjøre det enklere å beskyte baser å gi et helhetslig må ved feks at man kan ta over hjemmekontinentet til finden. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 istaden for å si fra at du poster dobbelt...(dvs du postet trippelt) går det også an å slette den overflødige posten... EIn liten ting eg misliker med PS er at forsvaring av baser ikkje har noko nytte i seg bortsett frå at fienden får den. Det er mange som ikkje bryr seg fordi du ikkje får XP for det. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 istaden for å si fra at du poster dobbelt...(dvs du postet trippelt) går det også an å slette den overflødige posten... EIn liten ting eg misliker med PS er at forsvaring av baser ikkje har noko nytte i seg bortsett frå at fienden får den. Det er mange som ikkje bryr seg fordi du ikkje får XP for det. Les Planetside.com, og de nye forandringene som snart kommer. Tror ikke du blir skuffet. Lenke til kommentar
Timetraveler Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Hvordan dette spillet i det hele tatt kan sammenlignes med counter strike er meg helt ubegripelig..... :o Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 CS ville ikkje vert det spillet eg sammenlignet PS med i første omgang, men på Teamplay siden er det vel likt...og det faktum at det kan vere over 50 000 som spiller samtidig på begge spillene. Må inrømme at CS aldri har vert min favoritt, men det skal vist vere ganske lagbasert. Eg har spilt C&C Renegade lenge og det er nok spillet eg forbinder mest med PS. Forskjellen er i grove trekk meir Teamplay og større areal. Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Likte anmeldelsen, men jeg så at du bare spillte Terran der, jeg synes du burde ha gått noen mil i Vanu-sko før du uttaler deg om at balansen er tilstedeværende i Planetside. Nesten alle Vanus bruker common-pool våpen fordi deres empire-specific våpen rett og slett ikke holder mål. Mens Lancer og Lasher er helt greie til sitt bruk, er Pulsar og Max'ene deres vanvittig svake i forhold til de to andre Empirene. Jeg begynner egentlig å bli små-lei av å bli Rocklet-spammet av Vanus eller kjørt over av Magridern. Planetside er ikke balansert, men det beveger seg i rett retning, nå som de nerfet TR-Maxene litt. Gir de Vanu boosten de fortjener så kan du få lov til å kalle det balansert. Du må nesten prøve PS fra et Vanu synspunkt, personlig så takla jeg ikke den svake pulsaren, Medium Assault våpnene er mitt favoritt våpen, og når Pulsaren ikke kan punktere en ballong på en god dag engang, da blir det litt for rått for meg Lenke til kommentar
genesis Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Om du treffer målet ditt er basert client-side. Dvs at du kan ha tregeste modemet i manns minne så lenge du klarer å treffe blink, og du vil antaglig klare deg (satt noe på spissen, men poenget skal frem) Fra din motstanders side kan sikkert ting se rart ut da han på sin egen skjerm kan være bak en vegg mens du dreper han fordi han ikke hadde gått bak den på din skjerm. Er det slik når serverene er client-side baserte?? Jeg vil ikke starte store diskusjonen, men DET BLIR JO HELT FEIL!!! at en som gjerne spiller godt skal måtte dø (og jeg tror jeg kan huske at man blir "straffet" for å dø) /tape en kamp fordi en som spiller på et skittent modem ikke "sa" hvor han var(slik som avdøde gjorde), det blir jo ghosting. En del mener de blir straffa, men det er en av de bedre løsningene antar jeg får å ikke gi folk med tregere kobling en verden av lagg. Modem er veldig gammelt, gjerne ikke i `stk år, men vi har teknologi som overgår dette til de grader, selv fatter jeg bæret av at staten ikke klarer å forvalte såpass med penger, vi skulle jo alle (som betaler skatt) sittet på 100MB bredbånd! Jo, så poenget mitt: Utvikling, en kan ikke holde igjen utvikling til disse grader pga. gammel teknologi skal kunne virke med den nye! Det blir vel som å aldri kunne fjerne/erstatte dagens diskett stasjon pga. DET står i de hauggamle BIOSène at det går ann å ha en på hovedkortet . Dette var nok et dårllig eksempel, jeg gir det ikke ettertanke (da blir jeg bare sittende å fundere på ett nytt). , men har man her litt forståelse av hva jeg mener?? Lenke til kommentar
Indrazor Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Likte anmeldelsen, men jeg så at du bare spillte Terran der, jeg synes du burde ha gått noen mil i Vanu-sko før du uttaler deg om at balansen er tilstedeværende i Planetside.Nesten alle Vanus bruker common-pool våpen fordi deres empire-specific våpen rett og slett ikke holder mål. Mens Lancer og Lasher er helt greie til sitt bruk, er Pulsar og Max'ene deres vanvittig svake i forhold til de to andre Empirene. Jeg begynner egentlig å bli små-lei av å bli Rocklet-spammet av Vanus eller kjørt over av Magridern. Planetside er ikke balansert, men det beveger seg i rett retning, nå som de nerfet TR-Maxene litt. Gir de Vanu boosten de fortjener så kan du få lov til å kalle det balansert. Du må nesten prøve PS fra et Vanu synspunkt, personlig så takla jeg ikke den svake pulsaren, Medium Assault våpnene er mitt favoritt våpen, og når Pulsaren ikke kan punktere en ballong på en god dag engang, da blir det litt for rått for meg Denne klagingen over Vanu sine våpen har kommet opp på alle forum PS diskuteres. Jeg har kun en ting å si til dette. Det stemmer ikke. Vanu sin medium rifle nemlig pulsar biter fra seg like bra som de andre riflene. Man kan derimot ikke bare spray and pray med den. Man må jobbe med den å lære seg å bruke den. Men den er dødlig effektiv når den brukes rett. Lancern er faktisk et av de beste våpnene i spillet. Man an bruke den til å skyte ned Reavers/Tanks/Maxes å infanteri. Man kan tilogmed snipe snipere med den. For de som starter med Vanu så kan nok våpnene virke svake i forhold til de andre lagene men det er de ikke. Man må bare lære seg å bruke de rett. Maxene er nok litt svakere i firepower men man har en utrolig bra taktisk mulighet med de i forhold til alle andre maxer. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 CS ville ikkje vert det spillet eg sammenlignet PS med i første omgang, men på Teamplay siden er det vel likt...og det faktum at det kan vere over 50 000 som spiller samtidig på begge spillene. Må inrømme at CS aldri har vert min favoritt, men det skal vist vere ganske lagbasert. Hvilket er derfor jeg primært sammenligner det med Battlefield 1942. Planetside er ikke balansert, men det beveger seg i rett retning, nå som de nerfet TR-Maxene litt. Gir de Vanu boosten de fortjener så kan du få lov til å kalle det balansert. Hvis du har spilt spill slik som EverQuest fra dag én (i 1999), da vet du hva ubalanse er. Til å være et spill som nettopp er utgitt, er PlanetSide unormalt godt balansert. Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Ellingsen: Vel.. nå blir det litt galt å sammenlikne RPG spill med et FPS spill. Ja jeg vet det er uhorvelige mengder balanse problemer i MMORPG verdenen, jeg har nemlig spillt det meste og det meste har havna på hylla etter en knapp måned. I RPG så slåss du mot datastyrte fiender, de er ikke de skarpeste knivene i skuffen, og uansett hvor dårlig char du har så vil du kunne klare deg. I Planetside spiller du mot andre mennesker, de er som regel litt mer verdige motstandere enn serverstyrte nikkedokker. Når du da stiller med Pulsar i kamp mot en Cycler så stiller du med et alvorlig handicap. Gidder nesten ikke gå mer inn på balanse problemene, har egentlig fått nok, kommer tilbake til PS om en liten stund når de har fått fikset opp i rotet. Ja, spillet virker. Er det balansert? - Nei. Indrazor: Vanu har ikke like bra weaponry som de andre empires, alle vet dette. Men det hindrer ikke Vanu spillere i å være gode, enkelte er drevne med pulsar, men de bruker gjerne store mengder taktikk, slik som å gjemme seg steder der du har vanskelig med å skyte tilbake på de. Vanu våpen er IKKE like bra som andre våpen. At du må "lære" deg å bruke dem for å bli nesten like god som andre empires beviser dette. Jeg vet vanu klager og syter, jeg spiller ikke vanu, men jeg har prøvd vanu og jeg vet at Pulsar er helt latterlig. Bare se ingame, hvor mange bruker faktisk pulsar? Jeg kan garantere deg at de velger Punisher over Pulsar hver eneste gang. Tilogmed Suppressor er bedre enn Pulsar. Jeg ble tatt på sengen med ryggen mot en Vanu soldat som begynte å skyte meg i ryggen med pulsar, vi var så nærme at han kan ikke bomme med ett eneste skudd uansett om COF'en utvider seg maksimalt. Det tok meg tilogmed litt tid å skjønne hva som skjedde, jeg snudde meg og skjøt han med Gauss, jeg vant. Chatta med han litt etter det og fant ut at han hadde full helse. På den andre siden var jeg 3 hp unna døden, men jeg døde ikke, til tross for forspranget til Vanu. Du kan ikke komme her og si at Pulsar er like bra som de andre MA riflene. Det går bare ikke. Hvis ditt favorittvåpen er MA så kan du rett og slett ikke velge Vanu. Lancer er et bra våpen, men den er slapp til å ta ned Reavere i fart. Det er også vanskeligere å skyte bevegende mål med den, som infanteri, max og små vehicles generellt, står de stille er det ikke noe problem. Lasher er et veldig bra våpen om det brukes riktig. Jeg ser mange Vanu med en kombinasjon av Lasher og Lancer. Lancer til ranged targets og vehicles og Lasher til closecombat. Når det gjelder Lancer så er både Phoenix og Striker overlegne anti-vehicle våpen. Vanu MAXer har litt for lite ammo, men ellers greie, jumpjets gjør de kapable til å dukke opp på steder man som regel ikke forventer de og det er en enorm fordel. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 Vel.. nå blir det litt galt å sammenlikne RPG spill med et FPS spill. Ja jeg vet det er uhorvelige mengder balanse problemer i MMORPG verdenen, jeg har nemlig spillt det meste og det meste har havna på hylla etter en knapp måned. I RPG så slåss du mot datastyrte fiender, de er ikke de skarpeste knivene i skuffen, og uansett hvor dårlig char du har så vil du kunne klare deg. Langt i fra. Ultima Online var PK-heaven i flere år før de satt en stopper for det. Og da var det snakk om kraftig ubalanse. I Dark Age of Camelot er hele hovedfokuset kamp mot andre mennesker. PlanetSide har kanskje en annen kampteknologi, men er slettes ikke det første MMO-spillet hvor du kjemper mot andre spillere. I Planetside spiller du mot andre mennesker, de er som regel litt mer verdige motstandere enn serverstyrte nikkedokker. Når du da stiller med Pulsar i kamp mot en Cycler så stiller du med et alvorlig handicap. Gidder nesten ikke gå mer inn på balanse problemene, har egentlig fått nok, kommer tilbake til PS om en liten stund når de har fått fikset opp i rotet. Ja, spillet virker. Er det balansert? Fire år til fra nå, når spillet har gått gjennom utallige balanseendringer, vil det fremdeles være folk som vil si det er ubalansert. Det er ofte svært subjektivt, og mens mange mener balansen fungerer som den skal i PlanetSide, er du en av mange som sier at ikke. Jeg skal ikke bestride det du sier, men jeg er heller ikke enig. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Har du spilt Vanu Ellingsen? Spiller selv Vanu og må bare si meg enig med Blodhemn, Pulsar'n er sprettert i forhold til Terran og NC sine egne våpen. Techonoly equals might my ass, her er det Punisher som duger, en kule er tross alt fremdeles en kule. Bytt til panser når du ser en Max og du er i boks... PS: Har egentlig boikottet gamer.no etter årets E3 messe, intet om Flashpoint 2 jo... des,OUT! --------------------------------------- we lucky few, band of brothers Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Langt i fra. Ultima Online var PK-heaven i flere år før de satt en stopper for det. Og da var det snakk om kraftig ubalanse. I Dark Age of Camelot er hele hovedfokuset kamp mot andre mennesker. PlanetSide har kanskje en annen kampteknologi, men er slettes ikke det første MMO-spillet hvor du kjemper mot andre spillere. Jo, men det var ikke spill hvor du må slåss mot mennesker for å komme deg videre. Jeg er ikke helt uenig i det du skriver heller, jeg må si at store deler av spillet er tilstrekkelig bra balansert. Bortsett fra at TR er litt for sterke, og at Vanu er litt for svake så er det greit nok, litt fin-tuning og det vil bli bra nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg