Gå til innhold

Svart/hvitt på 9700 Pro's tv-ut. Også med composite?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal virke både med s-video og composite.

Hvis skjermkort og TV er i orden, burde det holde å lese dokumentasjonen til skjermkortet og brukansvisningen til TV.

De vanligste feilene er:

- Skjermkort ikke stilt til PAL.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video).

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har et radeon 9700PRO fra Crucial. Har ikke hatt noen særlig problemer. Bare ett da jeg Brukte S-Video kabel med overgang til vanllig RCA plugg, da fikk ikke skjermkortet kontakt med tv'en. Kjøpte derfor en kabel med S-Video i den ene enden og RCA i den andre og da funket den helt fint. Vet ikke om det kanskje var den andre kabelen som var skadet, men nå funker det helt fint. Nesten sikker på at det er bare en baggatell av en innstilling eller no.

Lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Har bare en inngang til s-video. Begynner å bli ganske rådvill her nå. Jeg kommer nok til å kjøpe compositekabel uansett for å teste men det hadde vært kjekt å fått det bekrefta får jeg anskaffa meg en.

Det er ikke kortet ditt, men TV'en. Avhengig av TV modellen din så må du inn å TV oppsettet (på selve TV'en ikke kortet) og sette den til S-VHS/S-video og ikke Scart RGB eller kompositt på den aktuelle inngangen.

EDIT: Fjernet Garantert. :wink:

Ellers så ville jeg sett nærmere på posten til Mr. D. Jeg tror også svaret ligger der.

Lenke til kommentar
Sorry, men jeg tviler på at det er tv'en. S-videoen har fungert helt greit tidligere og fungerer fremdeles med den andre pc'en som har et GF3ti200.
Skjermkortet er stilt inn til PAL-B.

Tror nok at problemet ligger i kortet eller software, men jeg kom til å tenke på en veldig teoretisk mulighet: Noen TV kan velge NTSC / PAL på AV-inngangene. Hvis både TV og GF3ti200-kortet tilfeldigvis er satt til NTSC vil det funke sammen, men samme inngang vil da ikke gi farge med PAL-signal. Prøv for sikkerhets skyld å stille Hercules-kortet til NTSC og se om det er forskjell.

Lenke til kommentar

Har prøvd alle formatene men det blir uansett bare sort/hvitt. Akkurat nå bruker jeg Hercules sine 3.4-drivere og da la jeg merke til at Secondary bla bla ikke var skikkelig installert. Merk: Jeg hadde samme problem med Ati's catalyst. Jeg skal avinstallere driverne når jeg kommer hjem og prøve igjen med Ati sine.

Lenke til kommentar

Bare for å oppdatere situasjonen. De som sa at jeg burde sjekke innstillingene på tv'en hadde helt rett! Skulle ikke trodd at det hadde noen betydning når jeg fikk farger med akkurat samme innstillinger med et GF3. Men jeg bøyer meg i støvet!

Takk til alle som svarte på innlegget mitt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...