Gå til innhold

Glemt PIN på Tele2 simkort.


Anbefalte innlegg

Hei! Hatt en fin påske?

 

Jeg har bare noen/et spørsmål, så håper noen kan svare.

Jeg har klart å glemme passordet mitt, tastet puk kodene og alt det der. Da jeg kom til ''Angi ny pin'', skrev jeg inn pin,(eks 1234) også må gjenta koden igjen som er 1234. Så popper det opp feil kode. Gjort det 10 ganger, med andre ord sim kortet er låst.

 

Så jeg lurer på om, skal ja bare dra opp til Lefdal og spørre om et nytt sim-kort? Er det mulig at jeg beholder det gamle nr mitt også? Noe spesielt jeg må ha med meg for å få et nytt sim-kort? Tenkte å dra imorgen, men orker ikke å dra opp dit, så må jeg dra hjem igjen fordi at jeg måtte ha noe papir eller lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har tastet PUK for mange ganger, blir sim-kortet blokkert, og du trenger da et nytt kort.

 

Et slikt kort kan du kjøpe hos alle som forhandler Tele2-abonnementer. Dette er blandt andre kjedene Lefdal, Elkjøp, Euronics og Siba. Du ber da om et erstattningssimkort for ditt eksisterende nummer.

 

Mvh

Vidar Olsen

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar

Tidligere fikk man slike ting gratis, nå krever de fleste forhandlere betalt for simkort selv om man oppretter nytt abbonement eller kjøper ny telefon av dem.

 

Bare vær obs på at prisene på nytt simkort varierer veldig mye, har selv opplevd priser fra 80 til 250 kr. Men uansett husk legitimasjon. Jeg vet ihvertfall at Telenor sender ut slike kort gratis hvis du bestiller gjennom MinSide eller ringer 09000. Praksis hos Tele2 vet jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar

Tidligere fikk man slike ting gratis, nå krever de fleste forhandlere betalt for simkort selv om man oppretter nytt abbonement eller kjøper ny telefon av dem.

 

Bare vær obs på at prisene på nytt simkort varierer veldig mye, har selv opplevd priser fra 80 til 250 kr. Men uansett husk legitimasjon. Jeg vet ihvertfall at Telenor sender ut slike kort gratis hvis du bestiller gjennom MinSide eller ringer 09000. Praksis hos Tele2 vet jeg dessverre ikke.

 

Vi tar da aldri betalt for simkortet om kunder hos oss kjøper ny telefon eller et abo. Da får vi jo provisjon fra operatøren. Men hvis vi lager nye kontantkort osv så tar vi 150 kroner. Det samme om man har mistet sim osv. Forøvrig kan butikkene få tak i PUK-kodene ganske kjapt om man bare trenger den (utenom Tele2 da, som man må ringe til).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...