TomasK Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Får et Canon D30 kamera om ikke så lenge, og må supplementere linsene jeg har med en skikkelig vidvinkel siden det er en cropfaktor på 1,6 med D30 kameraet.. Derfor har jeg sett på Tamron sin 19-35mm (som vil bli 30-56mm). Koster rundt 2500,- inkl mva, så den er ikke noe spesielt dyr heller og har grei lysstyrke også. MEN: Har noen testet denne linsen? Ev. andre tilsvarende linser fra Tamron? Kjipt hvis det er dårlig og treg AF osv.. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Skal ta en titt hjemme. Practical Photography hadde en stor vidvinkeltest nylig. Ikke forvent all verden av en så billig vidvinkel. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg har hørt at disse Tamron-objektivene ikke har like rask autofokus som Canons originale USM-objektiver. Men på et kamera som D30 er det ikke sikkert at man merker særlig forskjell uansett. MLW Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Okey, legger det i bakhodet. Har også sett på Tokia 19-35mm f/3.5-4.0 som koster det samme. Lysstyrken er bedre fullt zoomet.. Har en Tokina til et gammelt Nikon ES, men jeg regner med de har forbedret seg med årene de også. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Practical Photography testet Tokina'en og Tamron'en i et av de siste nummerene. Tamron ble beste kjøp. Var mer kompakt enn Tokina og bittelitt bedre optiske kvaliteter. Tamron fikk bra kritikk for autofokusen også. Litt slapp manuellfokus ring trakk litt ned. Håper det hjalp. Så ut som et bra valg av linse. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Flotters, da tror jeg at det blir en slik linse. Grei vidvinkel på digital speil'en og skikkelig bra vidvinkel på den analoge speilrefleksen også. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Sånn, da var linsa bestilt fra USA. Kosta meg 1670,- inkl frakt... Blir vel noe moms også tenker jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå