Gå til innhold

Har noen testet Tamron 19-35mm f/3.5-4.5 til Canon EOS?

Anbefalte innlegg

Får et Canon D30 kamera om ikke så lenge, og må supplementere linsene jeg har med en skikkelig vidvinkel siden det er en cropfaktor på 1,6 med D30 kameraet.. Derfor har jeg sett på Tamron sin 19-35mm (som vil bli 30-56mm). Koster rundt 2500,- inkl mva, så den er ikke noe spesielt dyr heller og har grei lysstyrke også. MEN: Har noen testet denne linsen? Ev. andre tilsvarende linser fra Tamron? Kjipt hvis det er dårlig og treg AF osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Skal ta en titt hjemme. Practical Photography hadde en stor vidvinkeltest nylig.

Ikke forvent all verden av en så billig vidvinkel.

Lenke til kommentar

Okey, legger det i bakhodet. Har også sett på Tokia 19-35mm f/3.5-4.0 som koster det samme. Lysstyrken er bedre fullt zoomet.. Har en Tokina til et gammelt Nikon ES, men jeg regner med de har forbedret seg med årene de også. :)

Lenke til kommentar

Practical Photography testet Tokina'en og Tamron'en i et av de siste nummerene. Tamron ble beste kjøp. Var mer kompakt enn Tokina og bittelitt bedre optiske kvaliteter. Tamron fikk bra kritikk for autofokusen også. Litt slapp manuellfokus ring trakk litt ned.

Håper det hjalp. Så ut som et bra valg av linse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...