flory Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Heisann etter mye fram og tilbake bestemmte jeg meg for å bite i det sure eplet og får inn en fagmann for å legge membran på badet mitt. Badet er 4,3m2. Han tar 370,- +mva per m2 med materiell. Totalprisen på alt jeg skal ha lagt blir det ca. 8300,- ferdig lagt. Er dette en grei pris? Tenker da meste på det med forsikringen og ved eventuell salg av huset at det er gjort av en fagmann. Takker for svar og innspill. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Så du får noen til å godkjenne tett bad for 8300kroner? Selv om du legger resten selv? Få det skriftlig at dei sier badet er tett og tar ansvar for det og gå for det. =) Prøvde selv, men ingen lokale ville godkjenne det, når jeg la flisene selv. Dette pga at jeg kunne skade membran. Hørte med forsikringsselskapet. Svaret jeg fikk fra de var at de ikke under noen omstendigheter dekket vannskader som var forårsaket av brudd i membran. De dekket kun rørbrudd i vegg/avløp. Garantien på utført arbeid var ikke den lengste. Etter nøye vurdering kom jeg frem til at jeg tok det selv. Fulgte leverandør sine anbefalinger + litt ekstra. Det er egentlig ganske individuelt fra person til person hvor god membranen blir. En kamerat fikk fagfolk(eller skulle iallefall være fagfolk) til å gjøre samme jobben. Ble ikke imponert, så han fekk inn en uavhengig som såg på det. Han kondemnerte stort sett det meste. Vær litt kritisk er mitt råd. Lenke til kommentar
flory Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Han som jeg fikk prisen av driver et fliselegger firma. Men pga helsen ville han helst ikke ta flislegging. Han sa at jeg skal bygge alt ferdig med gipsing og så kommer han og legger membranen og så får jeg en kompis til fattern som er flislegger til å legge flisene, dette uten regning da. Han kan legge membranen og siden han har alle kurs og var ansatt hos et flislegger firma til januar. Men da blir dette og svart og jeg har ikke noen form for forsikringsdekkning (hvis jeg har det i det hele tatt). Så jeg er veldig usikker om jeg skal få gjort dette av fagfolk med eller uten regning. Uten selvfølgelig billigere men uten forsikring. I tillegg kan jeg vel si at badet er i underetasjen rett på betong og to yttervegger (betong) og to innervegger. En innervegg mot et bod uten gulvbelegg og den andre mot gangen. Så i verste fall hadde jeg nok ikke fått de største skadene ved lekkasje. Har nytt rør i rør system og. Hva anbefaler dere? med eller uten regning men tross alt utført av fagmann. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Fagfolk er fagfolk. Strengt tatt så er det ikke store skadene du kan forårsake. Men som sagt. Forsikringen din dekker ikke dårlig membran. Det er det kun garantiansvaret til firma som gjør. Mulig leverandør kan ta på seg noe ansvar for eventuelle skader, ved dårlig membran, men da må det være sertifiserte folk som utfører jobben. Er ikke 100% sikker hvordan det dekkes ved problem. Spør firma som godkjenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå