Gå til innhold

Finnes det vannkjølesystemer, kun til GPU?

Anbefalte innlegg

Hvis man kjøper ett 5870 eller 5970 med ferdig innstallert vannkjøleblokk, finnes det pumper som bare tar en "ting". Da mener jeg at man ikke går via CPU og/eller chipset. H50 (f.eks) er jo en pumpe med radiator som kun går til CPU. Finnes det vannkjølesystemer som kun går til GPU, med pumpe og radiator og alt som trengs? Eller røske av ledningene til H50 på CPU blokken og feste på GPU blokken :D Litt bortkasta da.

Tnx for alle svar,,,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg å kjøpe delene du trenger separat. Det er utrolig fleksibelt og effektivt - og trenger ikke være dyrt heller.

Her er et forslag til rundt tusen kroner (forutsatt at du har kjøpt et kort med blokk):

https://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/showkey/644f8456803a56ffc8c9aac13a37db38

I tillegg trenger du nipler (3/8), og vifter.

Her kan du også droppe tank, selv om det gjør påfylling litt mer vrient. Å demontere en H50 vil gå fryktelig dårlig. :p

Lenke til kommentar

Jeg bruker CM Storm Scout som er et ganske lite kabinett. Dårlig plass og lite fleksibelt, så det er vel egentlig ganske lite plass til alt av pumper og radiator. Det var derfor jeg tenkte på H50, fordi det er kun en 120 mm vifte som trengs å festes på bakpanelet. Det skulle virkelig vært slike løsninger til GPU'er :( Dessuten er jeg uerfarn og nervøs for å begynne med fullt vannkjølesystem. Har hørt om de som har fått lekasje :S Men hva er det som trengs for å lage fullt vannkjølesystem? Er klar over at du viste det i linken din, men men.. Radiator; er den som kjøler væsken med vifter? Pumpe; det som driver vannet? Tank; der man oppbevarer væsken? Så skal ledningene gjennom systemet. Lønner det seg å ta de mest kravfulle plassene først? CPU -> GPU -> Chipset? Er det alt som kan vannkjøles? :p ima newb :D

Lenke til kommentar

Du kan vannkjøle akkurat det du selv vil. Er du fornøyd med kjølingen på prosessor, så kan du ta til bare GPU. Vil du klokke kan du kjøre på med Chipset og hele pakka. Du velger selv.

Radiator kjøler ned vannet.

Tank gjør det lettere å fylle.

Pumpe står for sirkulasjonen.

Blokken overfører varme fra kortet til vannet.

Det er alt du trenger :) Du har et veldig godt poeng med at ferdig-vann-løsninger skulle vært produsert for GPU også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...