Gå til innhold

Treningsprogram til sommeren?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tenkte i hovedsak å vokse no sjuke muskler til neste hockeysesong, bedre kondis og utholdenhet, og vokse.

Jeg er et sted mellom 165-170cm høy, og veier et sted mellom 50 og 60 kg. jeg tar omtrent 55 kg i benk, når jeg makser, og har ikke tatt mer enn 40 i knebøy grunnet skade i begge knerene, men tar lett 3x13 med 40 kg.

Selv tenkte jeg å jogge vær dag nå(begynner imorgen), i sommer for kondis + få ned fettprosent, og annenhver/hver dag trene styrke(pushups, situps, vekter). Tenker også skytetrening, og teknikk med puck.

Noen som har noen forslag til hva mer jeg burde gjøre? jeg regner med at vi får et proram av treneren iløpet av en måned, men jeg synes det er for lenge å gå nå en måned uten noe form for trening.

Ang. Kosthold spiser jeg for det meste det jeg vil, når jeg vil. jeg spiser enkelt og greit til jeg blir mett, men har kuttet drastisk ned på godteri og lignende nå iår. har fått kommentarer som det ser ut som at jeg har blitt slankere, har faktisk begynt å få antydninger til sixpack.

Oppsumering: Hva anbefaller dere for en som vil ha større muskler, bli en liten mordmaskin i hockey?

En av grunnene til at jeg satser skikkelig på dette i år, er at jeg virkelig vil inn på en skole om to år, hvor du må være fysisk, teknisk, ha potensiale og alt det der, men det tas ikke her.

Tusen takk for alle som gidder å hjelpe! Setter stor pris på det!! ( Burde jeg kanskje ha treningslogg? om det er ønske? så kan jeg få veilleding og?)

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikkje løfte vekter annakver dag for å bli stor, faktisk så er det bedre å løfte 3 gonger i veka berre. Situps kan du berre droppe, det blir du ikkje særlig sterkare av.

Anbefaler stronglifts.com sitt treningsopplegg, som baserer seg på 5x5. Det viktigste er nok at du eter mykje mat, og får i deg nok proteiner. Du må ligge i overskudd i kcal for å bygge muskler, så finn ut ka du treng i kcal kver dag og ligg ca 500kcal over det.

Lenke til kommentar

Det er vel ikkje så langt unna sannheten, då du veger mellom 50 og 60kg.

Prøv å tell kalorier den veka her, og ligg på 3000kcal kver dag. Så sjekker du vekta neste veke, og ser kor mykje du har gått opp. Om det berre er 100g for eksempel, et meir, om det er over 1kg, et mindre.

Drikk mykje melk og et mange egg, det inneheld protein av høgste kvalitet.

Om du sliter med å ete nok, drikk h-melk. 1 liter h-melk=660kcal.

Lenke til kommentar

Kan vere lurt det ja. Hugs å vege deg kun morningen på måndager for eksempel, uten kle. Det viktige her er å ikkje bli hengt opp i vekta, men bruke den som et hint til om du gjer ting riktig eller ikkje.

Sett på stronglifts sitt program?

Lenke til kommentar

Les mange av artiklene der, står utrulig mykje bra.

Prøv GOMAD som står der, der du skal drikke 4l heilmelk kver dag. Prøv iallfall med 2 liter dagen, en veldig fin måte å gå opp i seg kalorier på i tillegg til at det er proteinrikt.

Terp teknikken i øvelsane, les deg opp og øv gjerne uten vekter, få en skikkelig feeling. Skjerpings på kostholdet, men ikkje noke farlig å ete litt usunt av og til.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...