Gå til innhold

Trådløs og kablet net, trådløs velgest alltid....

Anbefalte innlegg

Hei

Kan vere mangen som har spurt om dette før, men fant ingen poster som kunne passe og var veldig vrient å google. . .

Har en filserver mm. som bruker trådløst nettverk får å få internett da eg ikkje har muligheter til kablet nettverk.

Data'en eg gjere alt anna på bruker også trådløst net. dette fungerer jo heilt fint til eg skal overføre filer via server og arbeids data'en. da velges trådløst automatisk og fil overføringen tar evigheter selv om det er kablet nett imellom (med switch)..

Dette er egentlig veldig irriterende..

OS på de forskjellige datamaskinene er:

Win7

og server 2008.

Er det ein måte å velge att fil overføring skal alltid bruke kablet net vist mulig?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo sette opp deling av internett på Win7 PC og fjerne trådløskort på serveren.

Ulempen er at Win7 PC må stå på for at internett skal funke på serveren.

Edit evt snu nettdelingen til å komme fra server.

For å dele i Win7 tror jeg det holder å høyreklikke på de to nettverkskortene og velge virtuell bro.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Det er mulig at en statisk rute kan løse problemet men jeg skjønner ikke hvordan oppsettet ditt ser ut utifra forklaringen din.

Server->switch->workstation (kablet)

Server->workstation (trådløst) dette er jo kortere i teorien, men mykje tregere....

Problemet er att eg MÅ ha trådløst nettverk på begge datamaskinene..

Det eg tenkte var å bruke kablet brukest til overføring av div filer vist mulig. Er dette umulig i dette tilfellet? virt. bro funker ikkje...

ThaBear..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...