Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett forsvinner regelmessig gjennom routeren

Anbefalte innlegg

Ok, så jeg har et problem som har pågått i nærmere et halvt år eller noe sånn som jeg ikke har giddet å gjøre noe med, men som i det siste har begynt å irritere meg kraftig. Etter at pappa skaffet ny router (Jensen Air:link 89300), så slutter nettet regelmessig å fungere. Det virker helt fint i typ en uke, før det gradvis går tregere og tregere og til slutt slutter helt å fungere. Ifølge nettverksikonet nederst til høyre er jeg koblet til, men bare lokalt.

Når dette skjer pleier jeg å bruke mellom 5 minutter og en halvtime på å dra ledninger ut og inn i modem og router. Hvis jeg plugger nettverkskabelen direkte inn i PCen virker det som regel, og etter en stund får jeg det til å fungere helt normalt gjennom routeren også. Etter en uke eller to vender problemet likevel tilbake.

Jeg har prøvd å bytte både modem og router flere ganger, men problemet er der fremdeles. Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som en programvare eller maskinvarefeil i ruteren. Da gjelder det å klage, eller kjøre en firmware upgrade.

Vi har hatt samme problemet, dette oppstod da jeg brukte mye nettkapasitet. Det virket som om at ruteren ble overbelastet. Det skal da sies at dette var en linksys. Det morsomme her er at i det øyeblikket jeg fikk meg mac, sluttet problemet tvert :hmm:

Men som sagt; prøv en firmware upgrade, funker ikke det, så gå å klag!

Lenke til kommentar

Dette høres ut som en programvare eller maskinvarefeil i ruteren. Da gjelder det å klage, eller kjøre en firmware upgrade.

Eller så brukes det mye torrents f.eks, rutere som dør er en helt vanlig sideffekt av mye torentbruk.

Det igjen er relatiert til:

1) Brukere som ikke klarer å konfiguere programmet sitt til å begrense antallet tilkoblinger

2) Rutere som ikke klarer antallet tilkoblinger og rett og slett dør.

Begrenset hva man kan få for billigrutere :)

Lenke til kommentar

Firmware finner du her. Les i manualen hvordan du oppgraderer.

Skjønner ikke at man kan gi best i test til en slik router som Air:link 89300.

Det er stadig problemer med at den kneler. Faktisk er det vanlig at den slutter å fungere hvis du har iTunes på maskinen...

Min ASUS RT-N16 tåler 300.000 tilkoblinger før den stopper opp. Man får ikke noe kraftigere for under tusenlappen svjv.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

@Ueland: Torrentbruken min begrenser seg til nedlasting typ 2 ganger i året, så jeg tviler på at det er problemet. Nå er jeg litt usikker på hva definisjonen på billigrouter er, men den var visst den dyreste de hadde på Lefdal... Uten at det nødvendigvis har så mye å si.

Men jeg får prøve meg på en firmware upgrade. :)

Lenke til kommentar

Det funka dårlig. Fikk beskjed om at det skulle ta max et minutt å gjennomføre oppgraderingen. Etter en halvtime stod routeren fremdeles og blinket og jeg hadde ikke nett, så jeg ble nødt til å restarte den.

Da ser det ut til at den må byttes... Noen som har forslag til en bedre router i samme prisklasse?

Lenke til kommentar

Det funka dårlig. Fikk beskjed om at det skulle ta max et minutt å gjennomføre oppgraderingen. Etter en halvtime stod routeren fremdeles og blinket og jeg hadde ikke nett, så jeg ble nødt til å restarte den.

Da ser det ut til at den må byttes... Noen som har forslag til en bedre router i samme prisklasse?

Denne er i hvert fall stabil. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314078

Er en Linksys router jeg har gode erfaringer med.

Lenke til kommentar

Var feil på den linken til firmware. Du måtte velge modell for å havne her: http://www.jensenscandinavia.com/download.asp?QuickMenu1=--+Hurtigmeny+--&id=AL89300&Search=++++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...