Gå til innhold

Hjelp for å løse router trøbbel!

Anbefalte innlegg

Har plutselig fått trøbbel med nettet hjemme, og nå aner jeg ikke hva eller hvordan jeg kan få løst dette...begynner mildt sagt å bli en smule oppgitt :mad:

Har en Speedtouch bredbåndsruter og en Linksys router, og alt dette har fungert utmerket til i helgen da ting sluttet å fungere.

Har en stasjonær pc som er koblet til linksys router via kabel og har også trådløst nett til mobil og pc. Det trådløse nettet fungerer, men det er den stasjonære pcen som ikke fått nett lenger.

Speedtouch har 192.168.1.1 som standard, men har ikke brukernavn eller passord til denne, så det er på linksysen jeg må endre ting på - men hvordan og hva skal jeg sette opp for at ting skal fungere igjen?

Kjørte gateway tidligere som 192.168.2.1 (når jeg forsøker å endre til samme nå, så går tiden i nettleseren ut og jeg må resette router igjen)

Skal DHCP være aktivert eller slått av?

Andre ting?

Ønsker dette satt opp på enkeleste måte...og takker stort for svar som løser dette..! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er egentlig ikke helt sikker på hva du mener men har du resatt routeren til factory settings?

Det bør løse evt. problemer med at routeren ikke deler ut adresser.

En annen ting jeg lurer på er om modemet ditt er satt opp som bridge eller router.

2 routere etter hverandre kan gi problemer. Det samme gjelder brannmurer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...