Gå til innhold

Hva er det råeste penger kan kjøpe innen bærbart datautstyr?


Anbefalte innlegg

Jeg, jeg er på jakt etter å finne en bærbar som er så å si det beste du kan få for penger i dag.

 

Helst ikke veie for mye, men samtidig ha det meste av funksionalitet (usb, firewire...)

 

Alt skal være raskt på den, kan godt ha en stor skjerm o.l

 

Har søkt litt selv, men finner ingen "wow" maskiner, hvis dere har noen forslag, så taes de i mot med stor entusiasme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha PC er vel den ultimate i dag en IBM Thinkpad T40p.. Denne veier 2.2 kg, har følgende lyspunkter:

 

7 timers batteritid

1400x1050 på 14.1" skjerm

Ati Radeon 9000 (FireGL) 64 MB

Trådløst, Bluetooth, USB2.0 osv o

 

Vil påstå at dette sålangt er den mest optimale kombinasjonen av ytelse, bærbarhet, funksjonalitet og design / kvalitet på markedet i dag!

 

 

Ellers er vel powerbook også greie maskiner, men ikke samme ytelse / batterilevetid, men design og funksjonalitet er det vel lite å si på .-)

Lenke til kommentar

ThinkPad 40p (min favoritt blant pc'er) (Toshibaen ser også bra ut) sammen med Apple er nok de det beste man får. Og som det her nevnes; Apple slipper muligens ei ny maskin under WWDC (23-27. Juni). Skulle jeg kjøpt ei maskin uavhengig av penger hadde jeg nok ventet til etter 27. Juni for å se hva som evt. dukker opp der.

Lenke til kommentar
Hva med en Toshiba M1 - f.eks. denne.   :D

 

Pentium -M 1.7GHz, 1GB Ram, 14.1" SXGA+ display (1400x1050), 60GB HDD (5400 rpm), DVD Multi, Intel PRO Wireless (802.11b), Bluetooth ++

 

Drømmemaskin?!

 

Problemet med Toshiba er at de nekter og selge SXGA i Europa...

Lenke til kommentar

ThinkPad 40p (min favoritt blant pc'er) (Toshibaen ser også bra ut) sammen med Apple er nok de det beste man får. Og som det her nevnes; Apple slipper muligens ei ny maskin under WWDC (23-27. Juni). Skulle jeg kjøpt ei maskin uavhengig av penger hadde jeg nok ventet til etter 27. Juni for å se hva som evt. dukker opp der.

Lenke til kommentar

Bærbare PC'er er jo normalt langt mer enn rå ytelse - IBM er nok kanskje spesielt dyrt i forhold til ytelse og finesser, men kvaliteten skal være dertil også..

 

Toshiba er også relativt dyrt, men som sagt, du kan ikke alltid sammenligne prosessorhastighet og størrelse på harddisk, på en bærbar er det totalpakken som teller, og da tror jeg ikke de kjente merkene kommer noe dårligere uten enn andre, f.eks whitebox, zepto osv.

Lenke til kommentar

Det finnes flere typer bærbare maskiner. Skal man ha ei maskin som både har ytelse og er det man kaller portabel. Er det maskiner som ThinkPad T40p (X31 hvis man ønsker noe enda mindre) og Apple som gjelder. Greit nok at Whitebox og en del andre har gode prosessorer osv. men de er ikke portable pc'er. De bråker, veier mye, tåler mindre osv. Man må skille mellom bærbare datamaskiner og stasjonære. Jeg ville aldri kjøpt ei bærbar maskin som inneholdt "stasjonære" deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...