Gå til innhold

Begynnerproblemer med Sony Vegas Pro

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har brukt Pinnacle en del tidligere, men prøver nå å gå over til Sony Vegas Pro 9 grunnet problemer med sisteutgaven av Pinnacle (frysing o.l.).

Vegas er ikke så intuitivt som produsenten påstår.

De første problemene jeg får, er: Hvordan lager man kapittelinndelinger, og hvordan lager man DVD-menyer? Dette er helt grunnleggende i Pinnacle, men jeg finner ikke ut hvordan jeg gjør det i Vegas.

Søk på 'chapters' og 'menues' i hjelpsystemet gir meg ingen treff som hjelper meg.

Takk for hjelp!

Vennlig hilsen

Jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Sony Vegas dreier seg for det meste kun om redigering. Om du vil lage DVD-Menyer o.l. må du laste ned ekstraprogrammer for det.

Sony har et veldig bra dvd-menyprogram som heter dvd architect. Dette er også semi-profft.

Sony Vegas er et semi-proft redigeringsprogram, det er ikke like enkelt som pinnacle studio, men ikke like vanskelig som Final Cut. Vegas var det programmet jeg og gikk til etter pinnacle, nettop grunnet frysing, og renderproblemer etc. Den gangen var det PS 8 som regjerte.

Etter jeg hadde brukt Vegas en stund, så har jeg aldri noen sinne redigert en film i Pinnacle fordi jeg oppdaget at Vegas var mye bedre.

Ducky :)

Lenke til kommentar

Hei! Sony Vegas dreier seg for det meste kun om redigering. Om du vil lage DVD-Menyer o.l. må du laste ned ekstraprogrammer for det.

Sony har et veldig bra dvd-menyprogram som heter dvd architect. Dette er også semi-profft.

Sony Vegas er et semi-proft redigeringsprogram, det er ikke like enkelt som pinnacle studio, men ikke like vanskelig som Final Cut. Vegas var det programmet jeg og gikk til etter pinnacle, nettop grunnet frysing, og renderproblemer etc. Den gangen var det PS 8 som regjerte.

Etter jeg hadde brukt Vegas en stund, så har jeg aldri noen sinne redigert en film i Pinnacle fordi jeg oppdaget at Vegas var mye bedre.

Ducky :)

Takk!

Men er det virkelig slik at man ikke kan lage kapittelinndelinger og en hovedmeny ved hjelp av Vegas selv? Er det slik at de som bruker Vegas, lager DVD-er som bare går rett på, uten noen form for førsteside eller meny.

Og om det er slik: Er det en enkel sak å få f.eks. DVD Architect til å samarbeide med Vegas?

Vennlig hilsen

Jan

Lenke til kommentar

Du kan lage markeringer for kapitler på tidslinjen i Vegas. DVD Architect leser disse markeringene, så de har et samarbeid seg i mellom. Men du kan ikke lage noen hovedmeny i Vegas, dette må lages etter at du har importert den ferdige filmen og lyden inn i DVD Architect (mulig du kan lage strukturen før du importerer, husker ikke helt).

Ser ingen bakdeler med en slik løsning, jeg har i hvert fall aldri hatt noen problemer med den måten å jobbe på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...