Kurt P Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Heisann, ser at mange HD ripper er ute av sync med lyden. Ganske irriterende. Selve lyd og bilde kvaliteten er jo veldig bra på rundt 2 gb. Men veldig, veldig irriterende at lyden ofte er ute av sync med rundt 1 sekund. Er det noe å gjøre med dette? Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Ja, se filmen fra originalplaten. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Hvilket program bruker du til å rippe dem med? Muligens noe codecs som gjør det. Er det ute av sync hele tiden eller blir det værre utover i filmen? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Dette er grunnet nye og forbedrede kopisperrer fra de store produsentene. Har hatt samme problemet selv. Anbefaler deg å bytte til WinX DVD Ripper Platinum, der har du et alternativ som heter; "Use Intelligent A/V Synchronicer", denne ordner dette problemet. Er også et veldig bra program som støtter en rekke kjente filformater. OBS! Husk å laste ned versjonen som støtter Blu-ray og HD DVD plater. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Ser bra ut den, men poenget er at jeg har selve filen (Hd rippen) på pcn. Ikke på en cd, som det står jeg må ha der. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Ser bra ut den, men poenget er at jeg har selve filen (Hd rippen) på pcn. Ikke på en cd, som det står jeg må ha der. Originalen må du jo ha på disk såklart. Uten den kan du jo ikke lage noen rip. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 2GB og bra bildekvalitet for en film? Kun lettkomprimerbar animasjon gir god kvalitet i 720p med 2GB per film. 1080p krever fort 10GB+ for en film i god kvalitet. Er du sikker på at det ikke er maskinen din som fører til problemet? Dra fram oppgavebehandling og se om du ligger nært 100% cpu-bruk på en kjerne når du spiller av filene med problemer. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 De rippene jeg laster ned ligger på 5-6 GB for 720p og 8-9 for 1080p Det kan jo ha noe å si Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Ja. Høyere bitrate krever mer. Avansert komprimering krever mer. Det er store forskjeller fra dekoder til dekoder hvor fort det går unna, og klarer ikke dekoderen å henge med så går lyd/bilde ut av synk. For å finne ut av problemet så er det enkleste å se på cpu-bruk i oppgavebehandling. Men med fulle specs + liste over kodeker + avspillingsprogrammer kan man også finne årsaken. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 På VLC Player så kan du trykke på j/k for audio delay. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Noe som fungerer bra *kun* når lyden er ute av synk med et fast interval. Er det en dekoder som ikke får kjørt unna alle bildene før de skal vises så hjelper det ikke i det heletatt å prøve sånne triks. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Media Player Classic + ffdshow + coreAVC = Awesomeness. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Pcn er ganske ny, med bra prosessor,skjemkort og minne. Burde neppe være et problem med pcn. Takk for svar, skal prøve litt av det dere kommer med her ; ) På VLC Player så kan du trykke på j/k for audio delay. j/k ? ? Endret 6. april 2010 av Kurt P Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Media Player Classic + ffdshow + coreAVC = Awesomeness. Hvordan får jeg disse til å fungere sammen? Installerer de hver for seg og spiller av med MPC? CoreAVC koster penger? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Pcn er ganske ny, med bra prosessor,skjemkort og minne. Burde neppe være et problem med pcn. Takk for svar, skal prøve litt av det dere kommer med her ; ) På VLC Player så kan du trykke på j/k for audio delay. j/k ? ? Tasten J og tasten K Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 hehe, var ikke værre nei : ) Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Men hjalp dog lite.. CPU usage er også lav ved avspilling i VLC, 5-10 % ca Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå