fredonor Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Har hatt trøbbel siden jeg skiftet hovedkort med at pc-en fryser. Jeg fant ut at CPU ble for varm, og har nå endelig fått skiftet kjøler. Jeg startet opp pc-en og satt den til testing, og temperaturen så helt fin ut - max 39 grader. Etter en liten stund ble det full frys igjen. Jeg måtte skru av med powerknappen og startet den igjen, men nå fikk jeg plutselig ikke noe bilde. Resetter BIOS, tar ut skjermkortet og setter det inn igjen, men fremdeles ikke noe. Alle vifter fungerer, alle lys setter i gang osv, men det skjer absolutt ingen ting. Nå er jeg snart tom for ideer... System: MB: AsRock 4CoreDual-SATA2 R2.0/A CPU: Pentium E5300 2,6 GHz Skjermkort: Gigabyte Radeon HD4650 1024MB AGP Ram: 2x Kingston 1GB DDR2 800MHz Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Plukk ut alle minnebrikkene og sett inn minimum antall som må være innstallert for at maskinen kan starte. Det kan muligens være greit og koble ut alle enheter du ikke trenger for å boote også slik som dvd-drev, ekstra disker etc. Lenke til kommentar
DonalD_ Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Hadde det samme problemet hele sommerferien og vet hvor irriterende det er. Da du byttet hovedkort, var det identisk det du hadde før? Viss ikke, så kan du prøve å åpne pcen og presse CPU kjølern på for hånd, utrolig nok så fungerte det da jeg prøvde. En annen ting er å ta ut alle komponentene og sette opp hovedkort, harddisk, en ram stick, psu, og skjermkort utenfor kabinettet og starte opp. Du kan også kryss sjekke ved å bytte ut en og en ting. Endret 7. april 2010 av DonalD_ Lenke til kommentar
Albatross Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Problemene dine minner om da jeg forsøkte å bytte kjøler på mitt Gigabyte HK. Gikk fra stock-kjøler på en Intel C2D til en av disse Noctua-kjempene, og PCen ville ikke starte. PSU og vifter startet, men maskinen POSTet ikke, og ikke noe bilde kom opp på skjermen. Trodde først det var minnet, og fikk startet PCen en gang med bare en brikke, før systemet tryna igjen. Byttet tilbake til stock-kjøleren og voila! Systemet startet. Har prøvd flere ganger å bytte til Noctua-kjøleren - samme skjer hver gang. Min teori er at en eller annen svakhet på HK gjør at vekten/festepunktene på Noctua-kjøleren gjør at en eller annen leder på HK enten korstluttes eller brytes. Har du prøvd å bytte tilbake til stock-kjøler og se om du får startet maskinen? Kan det tenkes at problemene med frys IKKE skyldes CPU-varmen direkte men noe annet? A. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå