Slushy Snøball Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Hey, har vurder å kjøpe en slik adapter så eg kan koble PC-en opp til gamlere TV-er: Kobler bare videre derfra med en sånn composite video gul kabel og opp i TV-en. Til lyden har en tenkt å bare bruke en sånn 3,5mm Jack AUX kabel. Men mitt spørsmål er: VGA Adaptere har både S-video og RCA. Er det slik at eg bare velger en av dem eg vil bruke ?, eller må begge kobles til TV-en? Denne til bilde. Denne til Lyd. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Ser ut som den der er til et spesielt skjermkort. VGA og composite/S-videosignaler er overhodet ikke kompatible og krever en form for konvertering. Tviler sterkt på at den adapteren har all nødvendig elektronikk for slik konvertering. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Den vga-kabelen er laget for utstyr som projektorer og lignende som støtter kompositt inn gjennom vga-porten. De fleste skjermkort har en s-video utgang du kan bruke, det er eneste løsningen som ikke koster masse penger. Dessuten er oppløsningen på en gammel tv ubrukelig sammenlignet med pc-skjermer, så det er ikke noe å bruke som skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå