Jimstar Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Hei! Har fått spart opp litt til en ny pc, men jøden i meg gjør det vanskelig å bruke så mye penger. Har funnet en rimelig og veldig godt omtalt pc på komplett Her Den virker veldig fin og god, men må man kjøpe med lydkort nettverkskort og OS? Lydkort og nettverkskort kan jeg få tak i fra den gamle pcen, men 1500 for OS? :o Finnes det noen andre alternativer som holder pcprisen på rundt 3000? JAMES ps. er RAM av typen SD noe bra, eller er det fortsatt litt sånn som celeron i forhold til pentium? Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Det er integrert lydkort i hk'et, så du slipper å bruke et lydkort, hvis du da ikke er veldig kresen, eller har et anlegg du skal koble til. Du slipper også å kjøpe nettverkskort da dette er også integrert, men os må du nok desverre kjøpe hvis du ikke har noe liggende Om du får noe bedre for denne prisen tviler jeg veldig på. Men hvis du ikke skal spille, og bare ha en surfe pc som kan kjøre enkle kontorprogrammer og slikt, finner du nok noe rundt 2500-3000 ferdigbygd med os. Noe ala den her: ASUS Eee Box EB1012 Kommer helt an på hva du skal bruke pc'en til, greit å skrive det. Lenke til kommentar
saccosekk Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Lydkort og nettverkskort er bygget inn i hovedkortet. Operativsystem får du gratis ved å bruke Linux eller du kan kjøpe en OEM-kopi av Windows 7 til omtrent en tusenlapp. (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=499989) Det er godt mulig du sparer penger ved å kjøpe fra andre steder enn Komplett. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Det er integrert lydkort og nettverkskort på det hovedkortet (altså innebygd i HK'et). Det med OS'et var litt sleipt, da det er 'full' som står der. Når du kjøper pc/deler til pc kan du få 'OEM'-versjon av OS'et som er nesten halve prisen av det der. Se her. RAM'en er DDR-3 som er vanlig i dag. (Mer at HK'et i den pakken er micro-ATX og har kun 2 ram slots) Det var ikke mye å si på pakkeprisen da. Den var egentlig ganske grei, synes jeg. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Du kan fint bestille win7 OEM'-versjon,ingen vits i å bestille den til 1500kr. Du er klar over at du må skru sammen maskinen selv? Eee Box maskiner yter mye dårligere enn den fra komplett. Samme maskin fra amentio.no ink. windows 7. Kabinett kommer med 350W PSU Endret 5. april 2010 av taz Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Du kan fint bestille win7 OEM'-versjon,ingen vits i å bestille den til 1500kr. Du er klar over at du må skru sammen maskinen selv? Eee Box maskiner yter mye dårligere enn den fra komplett. Samme maskin fra amentio.no ink. windows 7. Kabinett kommer med 350W PSU Du glemte ram;) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Vist gjorde jeg det,mente nå at jeg tok med ram og... Blir billigere enn komplett men godt over 3000kr. Hva med denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321530 Endret 5. april 2010 av taz Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 (endret) sorry for dårlig startpost, jeg var litt rask. pcen skal brukes til gaming av primært warcraft 3 fra 2000 ca.. gammalt spill, og enkelt å kjøre, selv på gamle pc'er. Det jeg savner er å kunne hoppe mellom programmer, eks. wc3 og itunes uten å få lagg. Og generelt ha en pc som kjører stille, bra og stabilt. Takk for kjempegode svar:) Hva er foressten forskjell på OEM versjon og den dyre? sorry, jeg er litt lat som ikke researcher selv her. Endret 5. april 2010 av Jimstar Lenke til kommentar
nippel Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Hva er foressten forskjell på OEM versjon og den dyre? sorry, jeg er litt lat som ikke researcher selv her. Med forbehold om at jeg har skjønt dette riktig: En Windows OEM-lisens kan kun kjøpes sammen med en PC eller deler av en PC (hovedkort?). Slik jeg har forstått det genereres det en kode når man installerer OS'et, og denne koden er avhengig av hvilke komponenter som finnes i maskinen. Hvis man bytter ut mye rask inne i boksen (harddisk, grafikkort etc) vil man før eller siden ha gjort såpass mange forandringer at boksen ansees å være en annen maskin enn den du begynte med. I noen tilfeller kan man da ringe Microsoft og få generert en ny kode som man kan putte inn i Windows, og fortsette å kjøre. Men, slik jeg har forstått det: hvis man bytter motherboard er løpet kjørt, da er det innkjøp av ny lisens som gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå