Gå til innhold

Bestille fiske utstyr fra utlandet?!?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg lurte på om noen av dere veit om en nettbutikk med fiske utstyr fra utlandet en plass. må finnes noe billigere enn i detta landet, er jo helt vilt dyrt her. 50-60kr for en liten sluk er jo ran!!!

Kjøp sluker ol. på Biltema, fisken er nok ikke så merkebevisst at den heller vil ha Mustad til mange ganger prisen.

Lenke til kommentar

Jeg veit ikke om fisken ser at det er noe billig dritt eller om slukene ikke beveger seg rart i vannet jeg, men jeg kjøpte fiskeutstyr på europris i fjord og har ikke fått ETT jæ... napp på noe av det, prøvde også metro og ikke noe napp på dette heller. og jeg har fiska i mage år nå, droppa billig varene og fikk fisk igjen. Jeg kan ikke forklare dette men sant er det.. Dro seinest rundt kl 10 på formiddagen i dag en Ørrert på 1,8kg på Notodden i heddalsvannet. Med en sølvkroken sluk til 60kr. hehe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ett ord: Ebay. Er selvfølgelig mange andre butikker og (cabelas, f.eks), men både sortimentsbredde og -dybde overgår alle nettbutikker. Prisene er også i de fleste tilfeller fordelaktige, og det er mye lettere å unngå å måtte betale moms.

Men bevares, det selges også mye skrot, så en bør egentlig ha en viss peiling på hva man vil ha.

Lenke til kommentar

Kjøp sluker ol. på Biltema, fisken er nok ikke så merkebevisst at den heller vil ha Mustad til mange ganger prisen.

Ikke hør på dette, dette er bare tull. Det som har noe å si, er slukens gange og farger. Skal du fiske etter all annen fisk enn torsk/sei, kjøp ordentlige sluker fra Sølvkroken eller andre merker.

Men, skal du pilke, funker pilkene på 40-500 gram på billige butikker knallbra. Blank/grønn 80-grams fra MasterFish er min personlige favoritt. 10 kr på Alt Mulig Butikken her i Vennesla.

Bruk heller litt penger og få fisk, enn å kjøpe billig røl og ikke få en dritt ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

husker jeg kjøpte ei fiskestang på biltema hvor snella tok borti selve stangen så du fikk bare sveive en halv runde hver vei :p

av og til får du faktisk hva du betaler for.

dealextreme har noe småplukk av kroker etc.

kjenner et par ivrige fiskere som kjøper snøre samt glowsticks der som de er veldig førnøyde med.

så på ene sluken de hadde, synest den hadde infernalsk mye kroker o.O

sku_31917_2.jpg

Lenke til kommentar

En ting å være obs på når man kjøper billige sluker og wobblere, krokene og splittringer stinker som regel eller lakken er av den typen som faller av etter kort tids bruk. Til tider kan en billig sluk være vell så bra som en dyr en hvis man skifter krok og splittringer. Forøvrig er det ganske lett å finne wobblere som yo-zuri og rappala på ebay til en billig penge.

- D.J.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ebay er tingen om man skal handle billigt ja. Har selv kjøpt 4 x-rap rappala wobblere til prisne av en i norge og det er inkludert frakt.

Desverre har eg merket at ingenting slår finske håndspikkede spesial wobblere og det er dyrt. Tross for at eg liker å spare penger så må eg si at enkelte ting som virkelig er bra koster ofte mye. Kjøpt billige fluer på nett som ikke har holdt mål. Dårlige kroker og splittringer osv...

Edit: Fisket med en flue som eg kjøpte billig på ebay... den så fin ut og eg hadde troen på at denne skulle gi meg storlaksen.... joda laksen tok den og kjempet i noen minutter før den glapp.... da eg skal sjekke kroken hadde dritten knekt! :no:

ALDRI MER!

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurte på om noen av dere veit om en nettbutikk med fiske utstyr fra utlandet en plass. må finnes noe billigere enn i detta landet, er jo helt vilt dyrt her. 50-60kr for en liten sluk er jo ran!!!

ALDRI, og da mener jeg ALDRI undervurder Panther Martin... ;)

Lenke til kommentar

Komisk... eg har fisket en del etter gjedde med både agn (dau ørret og abbor) og brukt jerkbaits og STORE wobblere.... men forsatt kan eg ikke slå gjedderekorden min som eg tok med en liten panter martin spinner. :p:D

Lenke til kommentar

Komisk... eg har fisket en del etter gjedde med både agn (dau ørret og abbor) og brukt jerkbaits og STORE wobblere.... men forsatt kan eg ikke slå gjedderekorden min som eg tok med en liten panter martin spinner. :p:D

Panther Martin med svart kropp med oransje prikker og oransje skje... :thumbup::w00t:

Lenke til kommentar

Øh, da har du gjort noe feil, eller hatt usaklig uflaks ! :)

Tror nok ikke jeg ville satset på panther martin spinner hvis jeg var på jakt etter storgjedda ..

Lenke til kommentar

Øh, da har du gjort noe feil, eller hatt usaklig uflaks ! :)

Tror nok ikke jeg ville satset på panther martin spinner hvis jeg var på jakt etter storgjedda ..

Du hei hei hei her... Har du prøvd Panther Martin? Jeg har hørt at det skal vedtas i STORTINGET at den bør forbys enkelte plasser i landet p.g.a sin effektivitet... :tease:

Men sånn seriøst. Panther Martin er en vanvittig bra spinner (den med svart kropp med oransje prikker og oransje skje) som de fleste ferskvannsfisk tar etter. Gjedda vil jeg tro tar etter de største (12 gram tror jeg) siden den trigger territorieinstinktene til fisken da den er rød og rød er jo som kjent LITT provoserende på fisk. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...