Gå til innhold

Redusere fettprosenten men ikke miste muskelmassen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En høyproteindiett er å anbefale. 6 eller flere måltider om dagen med høyt proteininnhold, lavt karbohydratinnhold og så lite salt som mulig.

Drikke masse vann, gjerne en halvliter lunkent vann før vært måltid setter fart på fordøyelsen samt at du ikke vil klare å spise så mye som vanlig.

Det finnes proteinpulver som er designet for baking/koking som kan brukes til å redusere melmengde i brød, pannekaker etc. samt sauser og supper.

Lenke til kommentar

Finnes vel uendelige av svar!

Lavkarbo med oppkarbing, lavkarbo uten oppkarbing, Zone Diet, Anti-carb, PSMF osv..

Men la oss face realiteten,

1) Spis mye protein holdig mat og ha et underskudd av kalorier

2) Tren tungt (TUNG STYRKETRENING)

3) sitt på rassen og ikke gjør noe mer enn det.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Takk for svar =)

Da tror jeg at jeg ligger ganske godt ann. Går på lavkarbo dietten og har gått på den en stund. Og tung styrketrening gjør jeg mange dager i uken, og endel cardio. Spiser mye proteinholdigmat :) Går også i kalori underskudd nesten hver dag.

Da ligger jeg nok godt ann ;)

Lenke til kommentar

For vekttap er det kaloriunderskudd som gjelder. For å bevare mest mulig muskler så det blir mest mulig fetttap er det (som Pijus så fint nevnte) tung vektrening, høyt proteininntak og kardio avhengig av hvor stort underskudd av kalorier du har som gjelder. Jo større underskudd, jo mindre kardio (hvis ikke du vil miste muskler og f*cke opp hormoner da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...