hvor Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 igår satte jeg på tp86 motoren min, og da jeg var ferdig skulle jeg renne den igang, da merket jeg at det kom en tikkelyd ( hørtes litt ut som stempelet tok i toppen) men det tar ikke i toppen. lyden går vekk når jeg har litt større fart når jeg renner. så det jeg lurer på er skal det være slik eller er det noe galt? kjøpte motoren av en for en stund siden og den skulle være i tipp topp stand og det er hvertfall sylinderen og stempelet, forsåvidt veiva og, men har ikke sjekka den så nøye. er akkurat innkjørt og. Lenke til kommentar
hvor Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 har skiftet, men den som jeg tok på har allerede blitt helt grå (var svart den gamle) clutchen slurer også sykt mye kan det være oljen som gjør at den slurer? Kan jeg bruke vanlig motorolje som man tar på biler? Lenke til kommentar
hvor Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 kan det være mulig at det er veivlagrene? Lenke til kommentar
XJ220 Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 vet ikke noe om båt motorer eller hva det er du har motor til. Kan det være ventil tikking? Kan du ta kompresjons test? Lenke til kommentar
hvor Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 er mopedmotor (AM6) 2-takt. og er nesten helt ny sylinder, stempel, veiv, osv.. så er god kompresjon Lenke til kommentar
hvor Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 den slurer helt sykt mye nå, går ikke an å staile den bare slurer når den får kicket har prøvd å stramme fjærene men hjalp ikke mye. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Har du sjekka clutch-lamellene? Lenke til kommentar
hvor Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Har du sjekka clutch-lamellene? nei, ser jeg med en gang vis de er slitte? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Har du sjekka clutch-lamellene? nei, ser jeg med en gang vis de er slitte? Hvis du vet hva du skal se etter så, ja. De ser ut som ringer med masse bremsebelegg på. De skal ha en minimums-tykkelse. Er de slitt ned under denne så vil de slure og må byttes. Lenke til kommentar
hvor Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 så på clutchlamellene idag, så egentlig greie untatt en av de som var ganske slitt. er det clutchen som er gåen da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Clutchen er det eneste som kan slure, så slurer den fremdeles så er det clutchen. Vanligste grunnen er slitte lameller eller slappe fjører. Har hørt noen steder at AM6-motorene har dårlig clutch men det er bare rykter, ikke noe jeg har fått bekreftet. Lenke til kommentar
hvor Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 det er trimclutch på den, og fjørene er strammet helt inn, får ikke strammet de mer. Men da skal jeg altså bestille ny clutch, men hvilken bør jeg velge med tanke på at jeg har såpass mye trim. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg aner ikke hvilke valg man har. Jeg vet ikke en gang hvor mange lameller originalclutchen har. På min moped bytta jeg fra 2 til 5 lameller og clutchen ble mye sterkere, raskere og presis som på en R-sykkel. Du kan jo sjekke clutch-huset om det er spor/hakk etter "ørene" på lamellene. Kantene skal være helt dønn rette og er det hakk der må du bytte hele huset. Noe som koster det hvite ut av øyet. Ellers kan det hende at bare bytte av lameller, friksjonsplater og/eller olje (til andre typer) kan hjelpe, men noen andre må komme med tips da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå