Gjest Tannfeen Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Mistenker at jeg har et par tre relativt kraftige hull i tennene, da det er ganske mange år siden sist jeg var hos tannlegen. Har også endel smerter i tennene, og har hatt det i lang tid. Hva koster det ca å få reparert f.eks 4 hull vanligvis? Jeg må nok betale full pris.. Ser på prislisten at det er noe som heter tannfylling, er det dette som blir brukt ved hull i tennene eller hva? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Vanskeli for noen her å kunne gi deg et svar. Du bør skynde deg til tannlegen slik at ikke skadene blir større enn nødvendig (og kanskje krever rotfylling elelr krone). Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Hvis du er student kan det hende du kan komme billig unna dette. Lenke til kommentar
Gjest Tannfeen Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Krone ja hehe, det ville tatt seg ut.. er knapt bikket 22 år.. Problemet er at jeg ikke har giddet gå til tannlegen siste 5 årene. Men på en annen side skjønner jeg ikke hvordan jeg har fått hull. Jeg pusser tennene nøye, 2 ganger om dagen. Drikker nesten bare vann, av og til juice og saft. Spiser ellers ikke mye utpreget surt/søtt. Men det heter "tannfylling" for middels eller moderate hull? Og "rotfylling" for kraftige hull? Dette er en prisliste for studenter; http://www.sio.no/wps/portal/sio/helse/?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/migration/SiO/Helse/Tannhelsetjenesten Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Du har glemt tanntråd, som er veldig viktig for fjerning av uønskede elementer mellom tennene, ofte der det skjer de store hullene. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 dette kan også bare være tannkjøttbetennelse. Gå til tannlegen og få undersøkt munnen din. Tannlegen gir deg også et prisoverslag på jobben Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Har hull i tenna selv. Er bare 16 da så kommer vel billig unna. Tannlegeskrekk ftw! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå