Gå til innhold

Fjernkontroll til vinsj


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vet egentlig ikke hvor denne posten skal postes, men tok den på maritimt siden jeg bruker dette i naustet. Admin: flytt gjerne posten om du syns det er nødvendig.

 

"Problemet" er at jeg har en liten båt som jeg trekker ut og inn av naustet for hver gang jeg bruker den. Når jeg skal ha den opp bruker jeg en helt vanlig vinsj som jeg skulle ønske det var trådløs fjernkontroll på. Er det noen som vet om det i heletatt er mulig å snekre noe slikt hjemme?

 

Og et litt off topic spm:

 

Wiren som står på vinsjen nå er på ca 10 meter. Jeg skulle egentlig hatt ti meter til. Er det mulig å bare kjøpe ny wire og sette den på eller vil ikke vinsjen greie det? Det er rikelig med plass til mere wire

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabel kan du kjøpe hos de fleste elektrikere. Du trenger mest sansynlig en 3 eller 4 leder gummikabel.

Det er mulig å få tak i trådløs fjernkontroll, Men da må det settes opp et styreskap i nærheten av vinsjen. Dette vil komme på ca 5000 kr vil jeg anta, pluss arbeidet.

Endret av PROuser
Lenke til kommentar

Kabel kan du kjøpe hos de fleste elektrikere. Du trenger mest sansynlig en 3 eller 4 leder gummikabel.

Det er mulig å få tak i trådløs fjernkontroll, Men da må det settes opp et styreskap i nærheten av vinsjen. Dette vil komme på ca 5000 kr vil jeg anta, pluss arbeidet.

Jepp 4 leder. Litt dyrere en vinsjen det:p så da dropper vi det!

 

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...