Gå til innhold

Master i finans. England eller Usa?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg planlegger å ta en mastergrad i finans.

Dette vil jeg helst gjøre i England eller Usa.

Vet ca hva det koster på de forskjellige skolene i England. Noen som vet hva det ligger på i pris i Usa? Noen som har studert finans i usa som har noen gode unitversiterer å anbefale?:)

Vet masterene i England går på ett år, er det 2 i Usa?

På forhånd takk

Endret av havarwatt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

caveat: mange av de beste finansgradene i USA er financial engineering/math

Princeton, Berkeley, Carnegie-Mellon, MIT, Boston College, Stanford, Cornell, UMichigan, UChicago, Columbia, NYU, Johns Hopkins, Washington Uni St.Louis

Lenke til kommentar

Det er generelt dyrere i USA og nødvendigvis ikke noe bedre! Og hvis du først skal tenke økonomisk ved valg av universitet, burde du vurdere å ikke søke på master i finans i det hele tatt! Du kan f.eks. med litt planlegging heller ta en master i økonomi og allikevel ta 80% av de samme fagene og betale 50000kr mindre i skolepenger... Dette gjelder i UK.

Som mMilken sier så er mange av mastergradene i finans i USA (og forsåvidt i UK) financial engineering. Skal være litt forsiktig med å uttale meg om dette, men hvis det er dette du vil studere, ville jeg droppet tanken med en gang. Disse studiene er for det meste bare tull ifølge flere bransjefolk. Hvis du vil spesialisere deg innen quantitative finance f.eks., er det mye bedre å ta en master innen anvendt matematikk eller andre fag med mer avansert matte enn i disse finansstudiene.

Angående anbefalte universiteter kan jeg tilføye Harvard, Yale, University of Pennsylvania og Dartmouth i USA, og Oxford, Cambridge, LSE, UCL, Warwick, Durham og St. Andrews i UK. I tillegg kan jeg nevne Imperial i UK hvis det er anvendt matematikk eller lignende du tenker deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...