Nimbin Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Hei, Har tenkt å hive meg på bølgen og kjøpe meg en nett-pc (minibærbar). Som vanlig så har jeg lyst på både "pose og sekk" og har derfor litt problemer med å finne den modellen som passer best for meg. Viktige punkter i prioritert rekkefølge: 1. Batterilevetid. Så lenge som mulig og helst minimum 6-7 timer i bruk. 2: Oppløsning og skjermstørrelse. 1024 * 600 blir litt for lite og ønsker derfor noe høyere. Da er vel alternativene; 1366*768, 1280*800 eller 1280*720? Når det gjelder skjermstørrelse så ønsker jeg primært 10" skjerm, men kan vel vurdere 11" hvis argumentene er der og ikke maskinen ellers blir for stor. 3. Ytelse. Er vel begrenset hva man kan forvente, men skulle gjerne hatt muligheten til å spille av 720p materiale uten for mye hakking. (Atom 450, ION eller CULV??) 4. 3G-kort. Maskinen er ment for bruk på farten. iPhonen min tappes fort for strøm ved nettsurfing via pc over bluetooth, derfor tror jeg 3G kort burde være med? 4,5. Operativsystem. Maskinen bør helst ha Win7. 5. Pris. Så lenge maskinen har det jeg er ute etter så spiller det ikke så stor rolle om den koster 3k eller 4,5k. Jo lavere jo bedre selvsagt. 6. Harddisk. Dette varierer vel mellom 160 og 320GB om dagen? Spiller ikke så veldig stor rolle, men større er selvsagt best. Tror ikke jeg klarer å komme på så mye mer. Det er egentlig de 3-4 første punktene som betyr noe for meg ser jeg. Nokia Booklet 3G virker å være en ganske perfekt maskin for meg, men jeg finner ikke denne i salg i Norge, og heller ikke noen informasjon om den kommer eller ikke? Ble vel lansert den 2.sept 2009 så burde vel vært her om den skal komme hit i det hele tatt. Noen som vet noe mer om dette? Setter pris på alle innspill og tips om mulige maskiner! mvh Nimbin Endret 5. april 2010 av Nimbin Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 God ytelse, laaang batteritid, syk ytelse i spill, 11" Skjerm, Alienware M11X. Ok det er kanskje ikke en typisk nettpc men jeg syns den er snasen selv om prisen er i stiveste laget. Eller så finnes det endel andre modeller med tilsvarende prosessor som M11X fra rundt 3600 og oppover. Lenke til kommentar
Nimbin Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Takk for forslag, men denne utgår nok for min del. Kikket såvidt på den på Heathrow her om dagen, og den virket meget tykk i forhold til andre netbooks. Grafikkytelse er heller ikke noe som spiller noen rolle for meg. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Ok, hva med Lenovo IdeaPad U350 13.3" WXGA? Review Lenovo Ideapad U350 Lenke til kommentar
Nimbin Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 13" blir nok litt for stort. En 10,1" WXGA med god batteritid og 3G-kort hadde vært det ideelle. Men det er vel bare Nokia'en som faller under den kategorien tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå