PanzerLoco Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Søstra mi har nylig fått det problemet på laptopen sin at ved alle nedlasta filmer ho spelar av (som regel avi format) er det kun lyden som kjem, og ikkje bildet. Har testa med VLC, BSplayer, windows mediaplayer... samme på alle! Har gått gjennom skjerminstillinger og sett men finner ingenting som er feil (men så er eg ingen ekspert heller). Altså, vi får lyd klokkeklart, men svart bilde... Noken som har peiling på om det bare er en knapp eller ei instilling ho har vært borti som har gjort dette? Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Divx er mest sannsynlig problemet Lenke til kommentar
PanzerLoco Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Divx? Har du ei løysning og då eller? Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Divx? Har du ei løysning og då eller? Ja, har nok det. Glemte linkten, sorry. divx last ned den Endret 5. april 2010 av fredderen Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Siden det ikke funker med VLC (som har det meste av codec's innebygd, blant annet divx osv) tipper jeg hun har kommet borti knappen for eksternt skjermbilde, og at skjerminstillingen står som klonemodus (viser det samme på både ekstern og laptop skjerm). Sjekk instillingene på skjermdriver, f.eks. ved å velge skjerm i kontrollpanelet. Sjekk at skjermen er primærskjerm. Ut i fra teorien min er klonemodus og ikke-primær skjerm grunnen til at hun får svart bilde. Det kan selvfølgelig være noe annet som er feil. Lenke til kommentar
PanzerLoco Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Siden det ikke funker med VLC (som har det meste av codec's innebygd, blant annet divx osv) tipper jeg hun har kommet borti knappen for eksternt skjermbilde, og at skjerminstillingen står som klonemodus (viser det samme på både ekstern og laptop skjerm). Sjekk instillingene på skjermdriver, f.eks. ved å velge skjerm i kontrollpanelet. Sjekk at skjermen er primærskjerm. Ut i fra teorien min er klonemodus og ikke-primær skjerm grunnen til at hun får svart bilde. Det kan selvfølgelig være noe annet som er feil. Eg tenkte det samme som deg, men ho har aldri hatt en ekstern skjerm kobla til. Og det er heller ingen klonemodus aktivert. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 prøv http://xvidvideo.ru/2009-10-22-10-49-14/doc_download/3428-media-player-classic-homecinema-x86-svn-1775-----with-installer.html Lenke til kommentar
PanzerLoco Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 prøv http://xvidvideo.ru/2009-10-22-10-49-14/doc_download/3428-media-player-classic-homecinema-x86-svn-1775-----with-installer.html Den linken såg MILDT sagt skummel ut med uforståelig språk,og ingen anelse om kva eg sa ja til. Tar ikkje sjangsen på å laste ned det der. Men trur ikkje problemet er i avspelaren, men noke anna instillinger med skjerm etc... Lenke til kommentar
PanzerLoco Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Det eg gjor jo var å laste ned divx player som en foreslo litt over. På den funker bilde og lyd perfekt, men fremdeles ingen bilde på nokon av dei andre spelarane (VLC, BSplayer, WMP). Mulig det er en divx plugin som manglar på alle, men korleis i alle dagar kan den berre ha forsvunne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå