Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Grønne prikker på skjermen, må kjøres i safe mode

Anbefalte innlegg

Hallo, har fått litt problemer med PCen i dag.

Spilte litt Demigod tidligere i dag, plutselig når spillet begynte å kreve litt, krasjet det, og jeg måtte restarte maskinen. Det gikk helt fint, så skulle jeg et par timer senere spille Team Fortress 2. Der låste spillet seg allerede i menyen, og jeg måtte gå til skrittet hvor man restarter maskinen. Problemet nå, var at jeg fikke masse prikker på skjermen, både røde og grønne. Jeg kom meg heller ikke lenger enn til hvor windows loader, før skjermen går svart.

Jeg har nå prøvd å rense skjermkortet og maskinen for støv, satt alle viftene på full guffe, og kjølt skjermkortet så mye jeg kan. Fortsatt til ingen nytte. Da valgte jeg å prøve safe mode, kom meg inn, men med alle prikkene. Systemgjenoppretting og driver oppdatering har ikke hjulpet. Er skjermkortet mitt ødelagt?

Her er forøvrig maskinvaren:

Mainboard: Asus P5B DLX/wifi-ap

CPU: Intel Core 2 Quad - Q6600 2.4 GHz <-- G0 step

RAM: 2gb DDRII (2x1gb OCZ gold XT)

Graphic card: Asus 7950GX2 1gb

PSU: Hiper 580watt

CRT: Hyundai Q995 Dynaflat 19" 100hz

Har også lagt til et bilde av hvordan problemet ser ut i "Safe Mode" post-100058-1270421922,7999_thumb.jpg

Tusen takk til alle som tar seg tid til mitt lille problem :)

EDIT: har funne noen andre som har fått samme problemer, men de har ikke klart å fikse det... Nvidia forum.

Endret av Moal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

karn som starta denne tråden fiksa skjermkortet sitt ved å hive det i ovnen i 10 min på 200c

er vist no greier med loddinga eller no i den durn...

om du ikke har noe garanti eller reklamasjon. så er det nesten verd forsøket. ville også testa å blåse pci-e porten for støv. og rengjort pci-e sporet på skjermkortet.

edit:

glemte tråden jeg snakka om..

https://www.diskusjon.no/?showtopic=1218062

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Kult, får vel gi det en sjanse, men har da 2 skjermkort i 1, men bør ikke by på store problemer. Desverre må eg vente med å prøve til etter at komplett har gitt meg svar om de vil erstatte produktet. Viss svaret er nei, så blir det vel litt grillings :D

Endret av Moal
Lenke til kommentar

Hvis de er uvillig å ta det på garanti er det bare å skrive at du vil ønsker å benytte deg av reklamasjon på skjermkortet.

Tipset til kjeLL// har jeg benyttet meg av selv med et gammelt fungerende skjermkort for å så sjekke om det kunne tåle så høy temperatur og fungere. Det gikk faktisk helt fint, men kortet som jeg skulle reparere på den måten fikk jeg sende i retur og fikk ikke prøvd på det kortet.

Edit til kjell:

Mugen eier :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I følge denne listen, så har 250 GTS, 1075 poeng og er på 41. plass. 7950 Gx2 har 533 poeng og er 156. plass.

Dobbelt så bra i følge den testen. Så kommer 80gb intel ssd i hus samtidig, så da skal det blitt fart i maskinen igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...