Fm7b5-B7b9 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Skulle gjerne utvidet musikkspekteret mitt så lurer på om dere har noe å anbefale(?) Stor fan av Russian Circles, Taking back Sunday, Motorpsycho og radiohead. Liker også noe Røyksopp, kaizers Orkestra og Res hot Chilli peppers. Går stort sett i prog.rock og alternative. Så har dere noe å komme me som passer meg? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 last.fm er genialt for å finne ny musikk http://www.last.fm/tag/progressive%20rock Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Her har du en del artister i og rundt prog, til å begynne med. Det burde være noe du liker og som kan utvide musikkspekteret ditt her: Opeth Porcupine Tree Pain of Salvation The Mars Volta Anekdoten Oceansize Immanu El Spirit of the Stars Portal Karnivool Sadhana Big Big Train 22 Isis Airbag Birds and Buildings Riverside Gazpacho Blackfield Mastodon Tera Melos For litt mer utvidelse: Aaron PArks Christian Scott Zu Shining Meshuggah Textures Sigur Ros Anathema The Cinematic Orchestra Panzerballett Lenke til kommentar
thyes Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Mange bra som ble nevnt i den lista der. Savner dog to store navn: Tool og Muse. Tool bikker kanskje litt mer over mot progressiv metal, men er absolutt verdt å sjekke ut. Herlig, herlig musikk. Vil faktisk gå så langt som å påstå at det er terapi å høre Tool. Muse har vel de aller fleste hørt om i disse dager, og er vel muligens flaggskipet innen prog-rock. Vokalist og gitarist, Matthew Bellamy, er i mine øyne en av de beste vokalistene innen moderne rock. Edit: Tool finner du ikke på Spotify, hvis du bruker det. Endret 5. april 2010 av pokerfjes Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Muse var bra i begynnelsen, men eg gjekk veldig fort lei bandet. Tool derimot, har hengt igjen i årevis. Muse er litt meir poprock synest eg, mykje dei same elementene som går igjen. Bandet Ephrat har kun gitt ut ei plate, men den er til gjengjeld fabelaktig god, anbefaler deg å utforske det. Ellers har du meir enn nok å byrje med i lista til rikspøbel. Favorittane mine er Porcupine Tree, Too, Ephrat, Opeth og The Mars Volta. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Deftones kan også være verdt å sjekke ut. Jeg har ikke hørt så veldig mye, men det jeg har hørt har jeg likt. Dama digger Deftones Lenke til kommentar
Fm7b5-B7b9 Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Takker, mye bra å spennende. Men mye vippet for mye over til metal.prog for min del. Har i grunnen ikke så serlig sansen for "heavyere" stuff enn motorpsycho. Burde kanskje ført på post.rock som en av de aktuelle sjangrene. ELSKET foresten Oseansize, beste bandet jeg har vært borti på veldig lenge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå