Gå til innhold

noen tips på artister?

Fm7b5-B7b9

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne utvidet musikkspekteret mitt så lurer på om dere har noe å anbefale(?) Stor fan av Russian Circles, Taking back Sunday, Motorpsycho og radiohead. Liker også noe Røyksopp, kaizers Orkestra og Res hot Chilli peppers. Går stort sett i prog.rock og alternative. Så har dere noe å komme me som passer meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du en del artister i og rundt prog, til å begynne med. Det burde være noe du liker og som kan utvide musikkspekteret ditt her:

Opeth

Porcupine Tree

Pain of Salvation

The Mars Volta

Anekdoten

Oceansize

Immanu El

Spirit of the Stars

Portal

Karnivool

Sadhana

Big Big Train

22

Isis

Airbag

Birds and Buildings

Riverside

Gazpacho

Blackfield

Mastodon

Tera Melos

For litt mer utvidelse:

Aaron PArks

Christian Scott

Zu

Shining

Meshuggah

Textures

Sigur Ros

Anathema

The Cinematic Orchestra

Panzerballett

Lenke til kommentar

Mange bra som ble nevnt i den lista der.

Savner dog to store navn: Tool og Muse.

Tool bikker kanskje litt mer over mot progressiv metal, men er absolutt verdt å sjekke ut. Herlig, herlig musikk. Vil faktisk gå så langt som å påstå at det er terapi å høre Tool.

Muse har vel de aller fleste hørt om i disse dager, og er vel muligens flaggskipet innen prog-rock. Vokalist og gitarist, Matthew Bellamy, er i mine øyne en av de beste vokalistene innen moderne rock.

Edit: Tool finner du ikke på Spotify, hvis du bruker det.

Endret av pokerfjes
Lenke til kommentar

Muse var bra i begynnelsen, men eg gjekk veldig fort lei bandet. Tool derimot, har hengt igjen i årevis. Muse er litt meir poprock synest eg, mykje dei same elementene som går igjen.

Bandet Ephrat har kun gitt ut ei plate, men den er til gjengjeld fabelaktig god, anbefaler deg å utforske det. Ellers har du meir enn nok å byrje med i lista til rikspøbel. Favorittane mine er Porcupine Tree, Too, Ephrat, Opeth og The Mars Volta.

Lenke til kommentar

Takker, mye bra å spennende. Men mye vippet for mye over til metal.prog for min del. Har i grunnen ikke så serlig sansen for "heavyere" stuff enn motorpsycho. Burde kanskje ført på post.rock som en av de aktuelle sjangrene. ELSKET foresten Oseansize, beste bandet jeg har vært borti på veldig lenge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...