Gå til innhold

Katt for alergiker :)


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Tidligere hadde vi en utekatt som ble 18 år :new_woot:

Hun døde desverre for et år siden, men vi fikk i vertfall beholde katteerfaringen!

 

Jeg er alergisk, og det var også det som var grunnen til at den tidligere katten var ute.

Men nå vil vi ha oss ny katt, og denne gangen vil vi ha den inne :yes:

Selfølgelig går ikke det vis jeg sitter 24/7 med rennende nese og kløende øyne, men lurer litt på hvilke katter som folk har erfaring med kan gå med alergikere?

 

Har sett mye på Bengal, men denne koster jo sitt, og stikker lett av vis den får komme ut.

 

Vis vi anskaffer oss en katt som jeg reagerer på, er det mulighet for at jeg vil bli "resistant" etter en stund?

Vet de har noe opplegs greier på sykehuset, og det tror jeg gikk ut på å utsette seg for alergiske reaksjoner for å bli resistant. Kansje noen som har erfaring med dette?

 

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den grad du ønsker å erstatte allergien med astma, så høres det ut som en kjempeplan :)

 

Evt. så kan du jo se nærmere på andre katteraser som erfaringsmessig er allergivennlige, f.eks. sibirkatt. Jeg kjøpte to av disse, etter at jeg fikk sjekket at det faktisk fungerte. Sibirkatten mangler det proteinet som katteallergi som oftest er forårsaket av (Fel d 1).

 

De er sosiale, intelligente, selvdrevne og tålmodige. De fungerer også flott i forhold til barn. Våre katter bryr seg heller ikke nevneverdig om hunder og andre dyr, og klarer seg fint inne som ute.

 

Og ikke minst: De ser ut som en ordentlig katt, ikke som en mikrofiberklut med bein.

 

SiberianIsolation4.jpg

Endret av swanky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...