Gå til innhold

Yter min PSU nok for oppgradering?

Anbefalte innlegg

Da jeg skal oppgradere min pc noe, slo tanken meg om PSU'en klarer utfordringen uten å måtte yte 100%.

Har følgende:

ATI 5770

AMD x4 945 3.0

1 HDD (Green)

1 DVD-RW

Hovedkort (selvfølgelig)

2 x 200mm vifter

1 x 120mm vifte

620w PSU

Brukte PSU kalkulatoren til eXtreme og fant da ut at pcen bruker ca. 260w

Skal kjøpe nytt skjermkort, 5770 og kjøre disse i Crossfire. I tillegg skal jeg hive inn en enkel vannkjøling av typen Coolit Vantage. Men så av denne testen at 5770'en bruker mer enn forventet. I følge eXtreme sin kalkulator øker bare forbruket med 45w ca ved bruk av Crossfire. Får ikke dette til å stemme i forhold til testen.

Noen som kan forklare, evnt. har erfaring med hvor mye strømforbruket vil øke og om min PSU vil holde til en slik oppgradering?

På forhånd STOR takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for nyttige linker. Der var det på begge testene tett under 400w forbruk ved full load. Siden jeg har 620w PSU, så er kanskje litt for lite?

Vedrørende ampere på PSU, så er jeg ikke helt sikker, men ALL info er her.

Noen som ut i fra det klarer å tyde hvor mange ampere jeg har? :)

På forhånd Takk!

Lenke til kommentar

Den har 43A tilgjenglig på 12V-railen, noe som er noe lavere enn normen (rundt 50A er vanlig for moderne 620 wattere). Men det skal være helt fint. Et HD5770 krever ca. 80W, to da selvfølgelig det dobbelte. Tipper vanlig last på hele systemet for vanlig 3D-bruk blir rundt 320-340W sånn cirkus.

(Testene som det linkes til måler forbruk fra veggen, da er ikke effektiviteten til PSU trukket i fra, en PSU trekker alltid mer fra veggen enn den leverer på likestrømsiden p.g.a tap i PSU).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...