Gå til innhold

Stuck mellom 360 og PS3 fanboys...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS3 er forresten sonefri på spill, der kan du spare penger

 

Det er en sannhet, men ikke helt. Enkelte spill vil ikke ting man kjøper fra PS Store fungere på hvis spillet ikke er fra samme sone. Det var i hvertfall slik på "Rock Band", sikker på grunn av rettigheter. Men det kan jo fort være slik for andre spill også.

Lenke til kommentar

Jeg har begge konsollene.

 

Min mening er som følger:

 

Hvis hovedbruken din er å spille på den, gå for 360.

 

Hvis hovedbruken din er multimedia, gå for ps3.

 

 

360ien har i mine øyne et overlegent online tilud, selv tatt i betraktning at det koster penger. Du får 12mnd koder til xboxlive på nett til en billig penge hvis du leter litt.

 

PSN er svakt i forhold til live. Du vil merke endel snodige løsninger både i spill og feks når du skal unlocke en demo etter du har kjøpt hele spillet.

I tillegg er det fler som spiller på live, men seff avhenger dette av hva du spiller, og er du ute etter et spill som eksklusivt finnes på en av konsollene så velger du den..

 

 

Noen mener PSN har et mer voksent onlinemiljø men dette er etter mine erfaringer ikke sant. Du møter like mange kids på begge konsoller.

 

 

Personlig liker jeg menysystemet på 360ien bedre, mens designet er mer avslappende på ps3en.

 

 

Kunne skrevet en lang, sakelig liste med pros og cons, men sitter med en dinovo mini som er ekstremt uresponsiv på knappene så jeg avslutter her.

Lenke til kommentar

PS3 er forresten sonefri på spill, der kan du spare penger

 

Det er en sannhet, men ikke helt. Enkelte spill vil ikke ting man kjøper fra PS Store fungere på hvis spillet ikke er fra samme sone. Det var i hvertfall slik på "Rock Band", sikker på grunn av rettigheter. Men det kan jo fort være slik for andre spill også.

 

Helt sant det, men har selv kjøpt spill fra f.eks. canada. Og det eneste jeg trenger å passe på da, er at jeg kjøper dlc fra samme region. Er ikke vanskelig det.

Lenke til kommentar

Jeg elsker sånne tråder som dette her. Inneholder jo selvutnevnte eksperter på matematikk, kjemi, økonomi og verdens spillmarked. Fascinerende!

 

Nå er vel smaken veldig individuell vedrørende hva som er viktigst: innkjøpskostnad, online mot hvilke av vennene hans, batterikostnad (? Hva fa*n - har du ikke råd til et par pakker med batterier i halvåret kan du drite i konsollen og heller kjøpe deg hoppetau - multiplayer det og) osv osv.

 

Xbox 360:

- At X-boxen ikke har trådløst nettverk sjenerer ikke alle da noen har bredbånduttak rett ved tv'en.

- Idag installerer du fint 4-5 spill på HD'en og slipper "flyet" som tar av hver gang du spiller.

- Headsettet som følger med Eliten er hverken bra eller dårlig - det gjør jobben sin og du forstår hva som blir sagt uten å få øresus eller naboklager. Du kan velge å få det folk sier til deg i øret eller på stereoanleggetsammen med spillyden.

- Du får gjerne det du betaler for, og siden Xbox LIVE koster 20 kr pr mnd jmfr tidligere post her kontra gratistjenester betyr bedre kvalitet og ingen forskjeller på serverkvalitet for forskjellige spill osv..

- Du bør skaffe deg venner på LIVE - det florerer av rare og umodne individer der, garantert flere enn på PSN. Prøv å spill Saints Row eller Modern Warfare 2 online på xboxen og du vil forstå hva jeg mener.

- Gears of War, Forza Motorsport osv

 

PS3: (har ikke PS3 ennå så litt kortere liste)

- Den har Bluray-spiller. Essentielt hvis du liker film med bra bildekvalitet. Andre synes DVD holder rikelig.

- Japansk kvalitet. Har en feilrate langt under Xbox'en.

- Uncharted, God of War og Heavy Rain

 

Sistnevnte punkt er en av grunnene til at jeg bearbeider samboeren min mot et PS3-kjøp rimelig snart..

 

 

Og få vil innrømme, hvis de har kun en konsoll, at den de eier er dårligere enn konkurrentene, så i tråder som dette blomstrer det alltid med fanboys..

Endret av Assakaluftlars
Lenke til kommentar

Har sett litt rundtomkring, og eg kan kanskje få tak i en 60GB ps3 som kan spele ps2-spel. Derfor blir det mest sannsynlig den, sidan eg har nokre PS2-spel eg kunne tenke meg å spele uten å bytte konsoll :ph34r:

 

Har selv en 60 gig PS3 som jeg er meget fornøyd med.

 

Eier også en 360, men den har jeg ikke rørt på 5-6 måneder. Jeg nekter og betale for online spilling!

Lenke til kommentar

Dei 2 viktigeste tingene du må sjå på når du skal velge er eksklusive spill og venner.

 

Begge har bra online tjeneste( eg iker venne systemet bedre på xbox) men, xbox koster penger

 

Kontrollen er vane sak, til skyttespill liker eg xbox sinn best. uansett etter å ha spill uncharted 2 online liker eg begge veldi godt.

Lenke til kommentar

Kontrollen på xbox er nesten god nok grunn i seg selv. Playstation er ikke i nærheten på det omerådet.

Syns begge kontrollerne er gode, men vil ikke påstå å ha noen klar favoritt. For eksempel er d-paden og ansiktsknappene milevis bedre på PS3, mens 360'n drar det lengste strået både på analogspakene og triggerne. PS3 har bedre bumpere, da.

Lenke til kommentar

Hvis den var til meg kan jeg bare si at jeg har spilt mye på playstation. Hvis man f.eks spiller et skytespill som COD MW2, så er det jo mye bedre og kulere at avtrekker knappen er formet som en avtrekker, altså litt bue innover. På playstation derimot, der skal alle knappene gå i bue UTOVER der.

Lenke til kommentar

Hvis den var til meg kan jeg bare si at jeg har spilt mye på playstation. Hvis man f.eks spiller et skytespill som COD MW2, så er det jo mye bedre og kulere at avtrekker knappen er formet som en avtrekker, altså litt bue innover. På playstation derimot, der skal alle knappene gå i bue UTOVER der.

Foretrekker å skyte med bumperne når jeg spiller skytespill på PS3. "Triggerne" på PS3 er jo hovedsakelig ment til kjørespill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...