Gå til innhold

Stuck mellom 360 og PS3 fanboys...


Anbefalte innlegg

Xbox lyd: Spill kan installeres, og mesteparten av støyet kommer fra det optiske drevet. De færreste plages av dette hvis de har litt lyd på når de spiller.

 

 

Captain Ødegård: Slutt å mas så mye om den prissammenlikningen. Hvis han ikke trenger en BD-spiller eller WLAN, så regner man ikke dette med i totalprisen. Eneste måten batterier kan bli en stor utgift på er hvis han kjøper Durcell på Statoil hver gang. Batterier er ikke dyrt hvis man kjøper det riktig sted. Dette er faktisk en fordel hvis man spiller veldig mye, fordi både Xbox og PS3 batterier vil gradvis bli dårligere og dårligere. Den dagen de ikke holder mål lenger kan man lettere kun bytte batteriene på xbox kontroller.

(Har man en skrutrekker og bittelitt pågangsmot kan man gjøre dette på PS3 sine og.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Captain Ødegård: Slutt å mas så mye om den prissammenlikningen. Hvis han ikke trenger en BD-spiller eller WLAN, så regner man ikke dette med i totalprisen. Eneste måten batterier kan bli en stor utgift på er hvis han kjøper Durcell på Statoil hver gang. Batterier er ikke dyrt hvis man kjøper det riktig sted. Dette er faktisk en fordel hvis man spiller veldig mye, fordi både Xbox og PS3 batterier vil gradvis bli dårligere og dårligere. Den dagen de ikke holder mål lenger kan man lettere kun bytte batteriene på xbox kontroller.

(Har man en skrutrekker og bittelitt pågangsmot kan man gjøre dette på PS3 sine og.)

 

Du har fortsatt månedsavgift og pris til headset (han nevner BFBC2 så regner med han skal spille online), to ting som også tar igjen prisen fort. Om du bruker First Price batterier så har du 4 batteriskift for 22 kroner. Xbox kontrollen har opptil 40 timer batteritid, men First Price batteriene har ikke like bra kapasitet som de beste batteriene, sannsynligvis bare halvparten, men la oss si 75% - altså 30 timer. Spiller du 4 timer hver dag i gjennomsnitt, bruker du en pakke per måned. Det er da 264 kr for et år, noe som alene tilsvarer halvparten av prisforskjellen på konsollene (billigste nettpris i en norsk butikk er 1900 for 360 og 2450 for PS3 120GB). Legg til 12 måneder Xbox Live Gold (billigste nettpris 418 kr) og du har en Xbox Elite som er dyrere enn en PS3 etter kun ett år, ikke medregnet forskjell i hardware, headset etc.

 

Det er så absolutt ingen fordel med utskiftbare batterier slik de er implementert i dag, av flere grunner; først og fremst så er det med ladekabel på PS3, som er mye raskere å putte i enn å skifte batterier på 360 kontrollen. Du kan kjøre den fullstendig på USB om det så er nødvendig, men lithiumbatteri taper ikke så mye kapasitet at det blir noe problem. For det andre så advarer overhodet ikke Xboxen mot at kontrollerbatteriene holder på å gå ut, kontrollen bare skrus av, så hvis man spiller mye som du sier så vil det være et enormt mye større problem fordi man plutselig mister total kontroll midt i en onlinekamp og må røske frem nye batterier, motfor at PS3en sier fra om svakt batteri mens den fortsatt fungerer slik at man kan stappe i en USB kabel i pausen.

Lenke til kommentar

Captain Ødegård: Slutt å mas så mye om den prissammenlikningen. Hvis han ikke trenger en BD-spiller eller WLAN, så regner man ikke dette med i totalprisen. Eneste måten batterier kan bli en stor utgift på er hvis han kjøper Durcell på Statoil hver gang. Batterier er ikke dyrt hvis man kjøper det riktig sted. Dette er faktisk en fordel hvis man spiller veldig mye, fordi både Xbox og PS3 batterier vil gradvis bli dårligere og dårligere. Den dagen de ikke holder mål lenger kan man lettere kun bytte batteriene på xbox kontroller.

(Har man en skrutrekker og bittelitt pågangsmot kan man gjøre dette på PS3 sine og.)

 

Du har fortsatt månedsavgift og pris til headset (han nevner BFBC2 så regner med han skal spille online), to ting som også tar igjen prisen fort. Om du bruker First Price batterier så har du 4 batteriskift for 22 kroner. Xbox kontrollen har opptil 40 timer batteritid, men First Price batteriene har ikke like bra kapasitet som de beste batteriene, sannsynligvis bare halvparten, men la oss si 75% - altså 30 timer. Spiller du 4 timer hver dag i gjennomsnitt, bruker du en pakke per måned. Det er da 264 kr for et år, noe som alene tilsvarer halvparten av prisforskjellen på konsollene (billigste nettpris i en norsk butikk er 1900 for 360 og 2450 for PS3 120GB). Legg til 12 måneder Xbox Live Gold (billigste nettpris 418 kr) og du har en Xbox Elite som er dyrere enn en PS3 etter kun ett år, ikke medregnet forskjell i hardware, headset etc.

 

Det er så absolutt ingen fordel med utskiftbare batterier slik de er implementert i dag, av flere grunner; først og fremst så er det med ladekabel på PS3, som er mye raskere å putte i enn å skifte batterier på 360 kontrollen. Du kan kjøre den fullstendig på USB om det så er nødvendig, men lithiumbatteri taper ikke så mye kapasitet at det blir noe problem. For det andre så advarer overhodet ikke Xboxen mot at kontrollerbatteriene holder på å gå ut, kontrollen bare skrus av, så hvis man spiller mye som du sier så vil det være et enormt mye større problem fordi man plutselig mister total kontroll midt i en onlinekamp og må røske frem nye batterier, motfor at PS3en sier fra om svakt batteri mens den fortsatt fungerer slik at man kan stappe i en USB kabel i pausen.

 

Eg må berre seie at en kamerat av meg kjøpte en pakke med 50 batteri - for 2 år sidan og han speler forsatt på same pakken. Han kjøpte dei il 60 kr. Med en Xbox til 1900 får ein med 4 spel, bl. anna Forza 3 og Halo. 12 mnd Xbox live kostar under 280...

Skyt meg om eg tar feil :tease:

Lenke til kommentar
For PS3:

Gratis online (men som du selv sa er xbox live bedre)

 

Gratis trådløst (det spørs, om du sammenligner prisen på en PS3 mot prisen på en xbox360 pluss adapter. xboxen kan fortsatt bli billigere.)

 

Blu-Ray (men ikke akkurat den beste på markedet)

 

Oppladbare kontrollar (vs oppladdbare batterier?)

 

Støtte for 7.1 Surround (5.1 på xbox) (om det er viktig for det)

 

Mot PS3:

Dårlig online (du får vel det du betaler for)

 

Dårlige kontrollar (å holde i, synest dei er litt små sjølv)

 

Færre spel (nokon gode eksklusivar har eg hørt) (færre eksklusive, ja. Om de er bedre er opp til deg.)

 

Dyr ( i forhold til xBox) (derfor har jeg xbox.) :)

 

Færre spel (det blir ikke flere om du nevner det flere ganger.) :p

 

For 360:

"Dritbra" online (både og. det er bra, men koster å spille mot folk.)

 

Gode kontrollar

 

Litt fleir kjente som har 360, ikkje mange

 

Billigare (billigere i innkjøp, men kan koste i lengden å ha xbox live gold. xbox live silver koster ingenting, men da kan du ikke spille mot folk, og det er enkelte ting du ikke får.)

 

Fleire spel (men er de bedre?)

 

Mot 360

Kostar pengar online (rundt en femtilapp i måneded om du vil spille mot folk, mener jeg. det er da ikke all verden?)

 

Kontrollarane treng "vanlige" batteri (kan vere positivt og, kan byttast ut med en gang om det skulle gå tomt) (hva med å bruke oppladdbare batterier?)

 

Ikkje Blu-ray, som resulterer i at spel er på fleire diskar. (jeg har kun hatt to spill på flere plater: Blue Dragon og Final Fantasy XIII. Blue Dragon gadd jeg ikke spille mer enn noen timer, og FF13 trengte ny plate etter ca 15 timer. Den siste platen ble satt inn etter ca 35 - 40 timer. I tillegg tar det ikke mange sekundene å skifte plate.)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Xbox kontrollene advarer mot at batteriene snart er tomme ved at lyset rundt guide knappen går i en sirkel. Det er også ett trykk på guide knappen før man begynner å spille for å sjekke at man ikke går tom midt i en online match. Min erfaring med alle typer oppladbare batterier er at de mister kapasitet etterhvert. Jeg bruker selv play and charge kit ettersom oppsettet jeg har nå gjør at det ikke er noen ulempe ved å bruke kabel innimellom. Jeg har da samme funksjonalitet som ps3 og har ikke kjøpt nye batterier på snart et år. Play and charge kit ligger på 200-250 kroner.

 

Pris er uansett ikke det viktigste når man kjøper seg en konsoll man skal trives med i flere år. Man kjøper den konsollen som har de spillene, og den kontrollen man liker best.

 

Jeg har selv kjøpt 12mnd xboxlive gold herfra http://www.maximuscards.com/ og det fungerer suverent. Omtrent 260-270 for 12 mnd noe som tilsvarer omrtrent 20 kroner pr måned. Med andre ord en utgift de færreste legger merke til. Du kan også ta mitt ord for det. Det er verdt det. Filmleie via xboxlive er også utrolig kjekt.

 

Det følger også med headset til xbox360 så lenge man kjøper elite utgaven. Det er ingen grunn til å kjøpe arcade versjonen da den er bortimot ubrukelig.

 

For å oppsummere. Få man mer rett ut av boksen med ps3? Uten tvil. Har jeg angret på at jeg kjøpte meg xbox360? Ikke ett sekund :)

 

Captain Ødegård. Enten farer du med løgn, eller så kan du ikke nok om xbox360 til å uttale deg så skråsikkert som du gjør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Prisguiden er ikke helt villig i dag ser jeg. Fin pris på den bundlen på Komplett, gitt at du faktisk liker spillene. Det er så og si null marked for brukte Xbox spill så eneste poenget med dem er isåfall å spille dem selv.

 

Batteribruk kommer selvfølgelig an på hvor mye man spiller. 50 billige batterier har neppe mer enn 1000mA kapasitet, noe som er 1/2-1/3 av "brand name" batterier. Dvs at du får ca 20 timer per skift. 50 batterier er 25 skift, noe som vil si 500 timer spilletid på to år - ca 45 min per dag. Ikke akkurat overdreven bruk.

Lenke til kommentar

Prisguiden er ikke helt villig i dag ser jeg. Fin pris på den bundlen på Komplett, gitt at du faktisk liker spillene. Det er så og si null marked for brukte Xbox spill så eneste poenget med dem er isåfall å spille dem selv.

 

Batteribruk kommer selvfølgelig an på hvor mye man spiller. 50 billige batterier har neppe mer enn 1000mA kapasitet, noe som er 1/2-1/3 av "brand name" batterier. Dvs at du får ca 20 timer per skift. 50 batterier er 25 skift, noe som vil si 500 timer spilletid på to år - ca 45 min per dag. Ikke akkurat overdreven bruk.

 

No har jo han spelt i timar nesten kvar dag i 2 år.... han har batteri fortsatt :p

Lenke til kommentar

Det som er viktig å huske er at begge sidde maskinene er laget for å ta over verden.

Så det STORE spørsmålet er, hvem vill du skal styre verden, en ond Amerikaner eller en ond Japaner.

 

Selv stoler jeg mer på Japser enn amerikanere, og Alle vet at Microsoft er ekstemt ondt og farlig. Hver gang man kjøper en 360 blir Bill gates 1500kr nærmere å ta over verden.

Husk også at MS ikke greier å lage et skikkelig software en gang så hvorfor stole på at de kan lage hardwere. Sony har i hvertfall ekspertise i hardware i from av bilde og lyd.

Lenke til kommentar

Play and charge kit ligger på 200-250 kroner.

 

Her er da en til 80,- på tilbud... veit ikkje om den er ræva eller kva men..

 

Jeg har den Microsoft selv står bak. Den koster under 120 kroner mer på komplett. Jeg har hatt dårlige erfaringer tidigere med 3de parts kontrollere og holder meg derfor til det som blir utgitt av selskapet selv. Men jeg har ingen erfaring med akkura den du linket til og den kan selvsagt være helt super. Microsoft tar jo en vanvittig pris for mye av tilleggsutstyret sitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hver gang man kjøper en 360 blir Bill gates 1500kr nærmere å ta over verden.

Du er klar over at Bill Gates årlig donerer mer penger til ymse organisasjoner som driver bistandsarbeid, enn noen andre i verden? Det er snakk om flere millioner, om ikke milliarder.

Dessuten har ikke Bill Gates mye med MS å gjøre lengre. Det er Steve Ballmer som er sjefen der i gården nå.

Lenke til kommentar

Om en har en gamerpc skal det mye til for at du ikke synest de ekslusive spillene på ps3 rocker fletta av de ekslusive spillene på xbox360 du ikke får til pc.

 

Xboxen har jo ikke fått noe i nærheten av Uncharted2, HEavy Rain, Deamons Souls eller God of war i det siste. Sleng på eldre exclusives i tillegg så har du en vanvittig steinbra pakke exclusives.

 

Håper Alan Wake kan ta opp konkurransen, det har jeg selvsagt på pre-order :)

Lenke til kommentar

Om en har en gamerpc skal det mye til for at du ikke synest de ekslusive spillene på ps3 rocker fletta av de ekslusive spillene på xbox360 du ikke får til pc.

 

Xboxen har jo ikke fått noe i nærheten av Uncharted2, HEavy Rain, Deamons Souls eller God of war i det siste. Sleng på eldre exclusives i tillegg så har du en vanvittig steinbra pakke exclusives.

 

Håper Alan Wake kan ta opp konkurransen, det har jeg selvsagt på pre-order :)

 

Hmm.. syns fortsatt det blir litt lite for penga med ps3 - då har eg nok til 120gb + 1 spel

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Xbox kontrollene advarer mot at batteriene snart er tomme ved at lyset rundt guide knappen går i en sirkel. Det er også ett trykk på guide knappen før man begynner å spille for å sjekke at man ikke går tom midt i en online match. Min erfaring med alle typer oppladbare batterier er at de mister kapasitet etterhvert. Jeg bruker selv play and charge kit ettersom oppsettet jeg har nå gjør at det ikke er noen ulempe ved å bruke kabel innimellom. Jeg har da samme funksjonalitet som ps3 og har ikke kjøpt nye batterier på snart et år. Play and charge kit ligger på 200-250 kroner.

 

Pris er uansett ikke det viktigste når man kjøper seg en konsoll man skal trives med i flere år. Man kjøper den konsollen som har de spillene, og den kontrollen man liker best.

 

Jeg har selv kjøpt 12mnd xboxlive gold herfra http://www.maximuscards.com/ og det fungerer suverent. Omtrent 260-270 for 12 mnd noe som tilsvarer omrtrent 20 kroner pr måned. Med andre ord en utgift de færreste legger merke til. Du kan også ta mitt ord for det. Det er verdt det. Filmleie via xboxlive er også utrolig kjekt.

 

Det følger også med headset til xbox360 så lenge man kjøper elite utgaven. Det er ingen grunn til å kjøpe arcade versjonen da den er bortimot ubrukelig.

 

For å oppsummere. Få man mer rett ut av boksen med ps3? Uten tvil. Har jeg angret på at jeg kjøpte meg xbox360? Ikke ett sekund :)

 

Captain Ødegård. Enten farer du med løgn, eller så kan du ikke nok om xbox360 til å uttale deg så skråsikkert som du gjør.

 

 

Jeg har hatt Xbox i 2-3 år og har også en PS3, så jeg vet akkurat hva jeg snakker om. At kontrollen lyser eller at det vises i menyene hjelper ikke en dritt om man sitter og konsentrerer om skjermen, ved mindre du trener deg til å sjekke. Det er selvfølgelig mulig, men totalt unødvendig da de bare kunne hatt en pop-up på skjermen slik PS3 har. Det er idiotisk design og jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har gått tom midt i en kamp.

 

Jeg har også headsettet som følger med, det er totalt ubrukelig. Dvs, det funker bra til å være X360 standard, men for det første tvinger det deg til å bruke høyttalere fordi du ikke kan sette lydutgang manuelt, og for det andre er det veldig lavmælt i forhold til PS3 som kan bruke ordentlige headsets.

 

Batterier mister kapasitet over tid, ja, men skal fortsatt en del år til før det blir et problem. Hvis du behandler batteriene riktig, that is. Du kan lære mer om lithiumbatterier her: http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm

 

Du sier forøvrig selv at PLay & Charge kit ligger på 200-250 kr. Du kan få de billigere enn det, men for å holde oss til norske priser: en PS3 kontroll koster fra 500 kr, 550 har jeg sett dem til i butikk. Om du da kjøper en play and charge kit til den kontrolleren som følger med konsollen, så har du en tilsvarende oppladbar kontroll som PS3. Samme batteritype, så de taper kapasitet over samme tidsperiode, samme hvor lenge det er. Til 360 kan du da kjøpe en ny play & charge kit når batteriet må skiftes, mens du til PS3 må kjøpe ny kontroller. Totalprisen for to play&charge kits er omtrent det samme som en ny PS3 kontroll, kanskje 50-100 kr lavere. Med ny PS3 kontroll har du da en ekstra kontroll som fortsatt kan brukes via USB, pluss at du samtidig får "skiftet" alle slitte deler (sticker, knapper) som har blitt slitt over de årene du har brukt kontrollen. På xbox derimot blir du sittende med en slitt kontroll med nytt batteri, og totalt har du betalt nesten like mye som en ny PS3 kontroll. Samme sak blir det med argumentt med AA mot PS3 kontroll, innen du har slitt batteriet til både medfølgende kontroll og en nykjøpt kontroll helt ned så vil du ha brukt nesten like mye på batterier uansett, så du sparer ikke noe.

 

 

 

 

 

 

No har jo han spelt i timar nesten kvar dag i 2 år.... han har batteri fortsatt :p

 

 

Det er noe som heter matematikk, som tilsier at du prater piss. Xbox kontrollen har en maks batteritid oppgitt av Microsoft på 40 timer. Det er med merkevarebatterier med god batterikapasitet, ikke billige batterier. Selv om de billige batteriene skulle vare 40 timer, så tilsvarer en 50 pakning med batterier kun 25 skift, noe som er en total batteritid på 40*25 = 1000 timer. Maks, absolutt maks, du kan få med 50 batterier. 2 år er 730 dager, noe som tilsvarer 1 time og 21 minutter hver dag. Det er derfor fysisk umulig å spille "flere timer nesten hver dag i to år" på 50 batterier. Det er mulig å spille "flere timer innemellom, i snart 2 år" eller tilsvarende ikke-avrundinger, men selv det er å dra det langt med batterier til litt over 1 kr pr stk.

 

Det er forøvrig off topic da poenget er at batterikostnader hoper seg opp, og en 50 pakning batterier til 60 kroner er ikke akkurat normal pris du kan forvente å betale.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...