Gå til innhold

Stuck mellom 360 og PS3 fanboys...


Anbefalte innlegg

Hei.

Neste helg hadde eg tenkt å kjøpe ny spelkonsoll, men det er heilt umulig å bestemme seg for kva for ein. Eg har kameratar og slektningar med både xbox-ar og ps3-ar, nokon fanboys og andre ikkje. (Virkar det som.)

 

Men altså, det er umogeleg å bestemme seg, har fått forskjellige argument for og mot:

 

For PS3:

Gratis online

Gratis trådløst

Blu-Ray

Oppladbare kontrollar

Støtte for 7.1 Surround (5.1 på xbox)

 

Mot PS3:

Dårlig online

Dårlige kontrollar (å holde i, synest dei er litt små sjølv)

Færre spel (nokon gode eksklusivar har eg hørt)

Dyr ( i forhold til xBox)

Færre spel

 

For 360:

"Dritbra" online

Gode kontrollar

Litt fleir kjente som har 360, ikkje mange

Billigare

Fleire spel

 

Mot 360

Kostar pengar online

Kontrollarane treng "vanlige" batteri (kan vere positivt og, kan byttast ut med en gang om det skulle gå tomt)

Ikkje Blu-ray, som resulterer i at spel er på fleire diskar.

 

Her er hovedargumenta for og mot. Eg har seriøst ikkje peiling, eg treng hjelp til å finne ut kva som passar best for meg...

 

På forhånd, takk.

 

EDIT: Lagt til nokon fordelar/ulemper

Endret av Faleide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forhold til batterier på xbox kontrollerne får du kjøpt oppladbare på dealextreme for 6$ som fungerer helt greit.

 

Du får også kjøpt originale kontroller både til ps3 og xbox der, og vil sterkt anbefale det.

Tilbehør er dritdyrt til konsoller i Norge, det er det butikkene tjener penger på.

Husk at du får kjøpt Xbox live 12 mnd på nett til 250-300 kr, skal du spille en del på nett er ikke dette mye for alt du får. Her vil nok også totalopplevelsen bli mye bedre enn på PS3.

 

I forhold til Blue-Ray er det viktigste om du skal se på filmer, skal du det er det en stor fordel og minst 1000kr spart hvis du må kjøpe en BD-spiller ved siden av senere. Husk at PS3 er en veldig god og fremtidsrettet BD-spiller.

 

Prøv å sett opp et totalbudsjett for begge konsollene med hva du trenger av tilbehør til begge, og så sammenlign prisen først da.

 

Den viktigste tingen av alt er kanskje hvilke ekslusive titler du har mest lyst på.

Lenke til kommentar

Takk for raske svar :new_woot:

Et spørsmål:

Er det noen forskjell mellom 250GB og 120GB slim?

Den blir mest sannsynleg kjøpt på elkjøp, eg vil helst ikkje bruke meir enn 3000,- for konsoll + spel

Eg har og høyrt at ein kan få 360-kontrollar til ps3.. er det mulig?

 

Edit: Blu-ray er ikkje et must, men det kan vere greit å ha. Er egentlig ikkje sikker på kva eksklusivar eg har lyst på.... har ikkje så mykje erfaringar med dei.

Endret av Faleide
Lenke til kommentar

Har sett litt rundt omkring. På komplett.no har dei Xbox 360 med 4 spel, forza 3, Halo odst, pure, og Lego batman. I tillegg har dei tilbud på chargekit og spel, som gjer at eg kan få med assasins creed 2 og battlefield bad company 2/ gears of war 2 til 2700 - under prisen for en ps3 slim med 250 gb på same nett butikk.......

 

Spørsmålet er, er det vits å i det heile tatt vurdere ps3, når eg kan få 360 med 6 spel Og lader, eller en ps3.... Og ingenting anna?

Lenke til kommentar

Mot PS3:

 

Dårlig online - Hva legger du i dette? Hva krever du som person av en onlinetjeneste?

 

Dårlige kontrollar (å holde i, synest dei er litt små sjølv) - En grei smakssak det.

Færre spel (nokon gode eksklusivar har eg hørt) - Per nå er PS3 sitt bibliotek faktisk regnet som bedre enn 360 sitt. Vanvittig mange gode ekslusive titler, og multiplatformspillene er så og si helt like.

 

Dyr ( i forhold til xBox) - Dette var tilfelle i 2007, da den kostet 6k. Nå får du den til 2,7k med MYE mer ekstrainnhold enn det 360 har.

 

 

 

Syns dessverre ikke argumentene holder mål lengre :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det er nå vel egentlig ikke mellom fanboyene du er stuck, men heller valget mellom hvilken konsoll du skal ha. Eierskapet av en konsoll gjør deg automatisk ikke til en fanboy ;)

Lenke til kommentar

Mot PS3:

 

Dårlig online - Hva legger du i dette? Hva krever du som person av en onlinetjeneste?

 

Dårlige kontrollar (å holde i, synest dei er litt små sjølv) - En grei smakssak det.

Færre spel (nokon gode eksklusivar har eg hørt) - Per nå er PS3 sitt bibliotek faktisk regnet som bedre enn 360 sitt. Vanvittig mange gode ekslusive titler, og multiplatformspillene er så og si helt like.

 

Dyr ( i forhold til xBox) - Dette var tilfelle i 2007, da den kostet 6k. Nå får du den til 2,7k med MYE mer ekstrainnhold enn det 360 har.

 

 

 

Syns dessverre ikke argumentene holder mål lengre :)

 

Det er nok ikkje eg som har kome med argumenta, utenom det med kontrollane, det er det nok andre som har kome med for å få meg til å kjøpe den andre konsollen :)

Angåande online, har eg høyrt at det er meir gjennomført på xbox, bedre "matchmakingsystem" og mindre lagging + fleire å spele med, noko som virkar meir fristande enn PSN med få personar å spele med i tillegg til lagging.

 

Det er nå vel egentlig ikke mellom fanboyene du er stuck, men heller valget mellom hvilken konsoll du skal ha. Eierskapet av en konsoll gjør deg automatisk ikke til en fanboy ;)

 

Jo, eg er på en måte stuck mellom fanboys, fordi ein god del av kameratane mine er det. (Eksempel: "Ps3 eier Xbox fordi Xbox er laga av Microsoft"... eller liknande)

Det er jo óg nokon som kjem med skikkelige argument, som dei nenmt ovanfor.

 

'

Men som sagt trur ikkje eg at eg skal bruke meir enn 3000. Då har eg jo nok til 120GB Slim + 1 spel.

 

Har vippa litt fram og tilbake på begge konsollane, lurer veldig på 360-en no som det er en god del tilbud på Komplett

 

Edit: Endring på nokon småting

Endret av Faleide
Lenke til kommentar

Det er nok ikkje eg som har kome med argumenta, utenom det med kontrollane, det er det nok andre som har kome med for å få meg til å kjøpe den andre konsollen :)

Angåande online, har eg høyrt at det er meir gjennomført på xbox, bedre "matchmakingsystem" og mindre lagging + fleire å spele med.

 

 

Neida, jeg ser den. Er velkjente argument det der :) Jeg syns personlig alt ender opp i hva du er ute etter, og da spesielt innen spill. Det er ingen spill jeg kunne tenkt meg som bare kommer på 360, de fleste er multiplatform uansett. Håndkontrollen er jo en grei sak, varierer fra person til person det. Når det gjelder online: jeg syns PS3 sitt system er helt topp, ikke noe problemer med det pluss at det da er gratis. 360 sitt koster jo 300 i året, og det kan godt hende det er bedre, det vet jeg ikke, for jeg har aldri hatt mulighetene til å teste det ut.. PS3 har en excellent Blu-Ray spiller som jeg ikke kunne vært foruten, helt fantastisk; i tillegg til å ha inebygd WLAN osv.

 

Alt ender egentlig opp på deg: hva ønsker du, hvilke spill vil du ha også videre.. :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Det eg ser etter er først og fremst en spillkonsoll som det fins bra spel til, eksklusivane veit eg egentlig ingenting om, då eg ikkje har prøvd nokon av dei. Trådløst nett og Blu-Ray er egentlig ikkje must nokon av dei, filmar kan lastast ned :ph34r: og kabel er jo meir stabilt når ein tenker på at det trådløse nettet mitt krasjar av og til.

 

Når det gjelder online har eg ikkje hatt mogelegheit til å samanlikne dei.

Lenke til kommentar

Høres ut som online er viktig for deg iallefall. Da blir det jo å finne ut hvem du tror du vil kunne tenke deg å spille mest med og se hvilken konsoll de har, og om du er interesert i å betale eller ikke.

 

Online er rimelig viktig ja. Den betalinga bryr meg ikkje noko spesielt uansett :tease:

 

Men no når eg ser etter, er det jo 2 fleir som har Xbox enn ps3...

Lenke til kommentar

Fler eller færre spill blir irrelevant.. Det er jo HVILKE spill konsollen har som er relevant. Xbox360 har flere spill, men ps3en har jo hvertfall siste året hatt mye bedre exclusives. Flere av de beste "exclusivene" på xbox kommer til pc også så..

 

De tekniske tingene du nevner kommer i andrerekke for meg... men blu-ray + mulighet for streaming av .mkv med surroundlyd trakk ganske mye i favør av ps3 for min del.

 

Til slutt kjøpte jeg jo begge deler :)

 

Angående ps3 sin onlinedel, voicechat greiene er en vits, det er helt latterlig dårlig at en ikke kan ha cross-game chat. I visse spill må du pokker meg være på samme lag som kompisene dine for å holde chatten gående. Dette gjør ps3 sin onlinedel helt ubrukelig for min del, hva er poenget med å sitte alene å spille online?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jeg har både 360 og PS3 så forhåpentligvis er det nok til å være objektiv.

 

Du har glemt en del forskjeller:

-PS3 støtter Bluetooth headset og USB mikrofon/USB lydkort. Det gjør at du sparer en god dl penger på headset og får mye (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) bedre lydkvalitet. Headset på X360 er latterlig dårlig, å spille MW2 på begge konsollene viser hvor ekstrem den forskjellen er. Jeg kjøpte et Sony Ericsson BT headset til 160 kr, konfigurerte PS3 til kun å bruke mikrofonen fra den og spytte lyden ut normal lydutgang og klistret mikrofonen på Beyerdynamic DT770-ene mine (hodetelefoner til 1800 kr) med plakatgummi og hadde da plutselig headset til 2000 kr motfor å sitte med noe X360 piss til noen hundre som gir elendig lyd.

-X360 bråker så til de grader mye at du enten må stappe den inni en dyne eller ha isolerende hodetelefoner for å få spille i fred

-Lagring. For det første er 250GB på PS3 det dobbelte av hva du får på en X360, men du har også det at PS3 støtter mye frierer behandling av data på minnepenner. X360 skal visstnok få støtte for å ta backup av savegames til minnepinne snart, men av det jeg har efart etter 2 år med 360 er at eksternminnestøtten på saken er latterlig dårlig. Den finner ikke minnepinner, henger seg, etc.

-Mediastøtte. Blu-ray er en ting, men nettverksintegrasjonen funker også mye bedre på PS3. Det, pluss mye bedre støtte for ekstern lagring, Blu-ray støtte og bedre/raskere menyer gjør det mye enklere å bruke PS3 til mediaavspilling. I tillegg har du den geniale bluetooth fjernkontrollen du får kjøpt til PS3 for 150 kr, den gjør alt mye enklere.

-Aldersgrupper. Har som sagt spilt en del MW2 på begge, og selv om det er en god del idioter på PS3 også så er det definitivt flere av dem på 360.

-Feilprosent. Selv etter mange år med forbedrigner har 360 er syk feilprosent. Min er en modell som i teorien ikke skulle få RROD, men fikk det jaggu lell.

 

 

Prisvurderingen din blir feil. Om du regner månedsavgift, batterier, evt Wifi dongle og headset så trenger du ikke engang dra inn de massive HW forskjellene for å forklare prisforskjellen.

 

Har som sagt begge konsollene og bruker 360en lite fordi det høres ut som en jumbjet som lander på taket hver gang jeg skrur den på. En jumbojet som koster penger hver måned og som liker å gå tom for batteri på kontrollen (uten å si fra, hva f.. microsoft?!) midt i en hektisk kamp på MW2.

 

X360 var det beste valget en gang i tiden, da PS3 kostet 4-6k og hadde få spill. Nå om dagen er forskjellen så ekstrem at jeg ikke skjønner at noen kjøper 360 overhodet, annet enn for et par eksklusive spill. Derfor MS må bestikke spillprodusenter til å gi ut DLC på deres konsoll først.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Som sagt har eksklusivar lite for meg å seie egentlig, då eg ikkje har prøvd nokon spesielle, berre sett litt på youtube :p

Men voicechat kan vere greit å ha :)

 

Og så et teknisk spørsmål; Dersom eg har et anlegg med 5 høgtalarar, kan eg ha kobla til ein minnepenn/ekstern HDD til xboxen som er kobla til anlegget, og då få 5.1 surround, sidan den støttar det?

 

EDIT: 1 spørsmål til :p

Kan eg ha voicechat på Xboxen mens eg har lyden på anlegget?

Endret av Faleide
Lenke til kommentar

Når det gjelder Blu-ray så er en standalone spiller bedre enn PS3 uansett.

 

Men nå har vel også Mircosoft kanskje hintet om BD til Xbox. Det er vel kanskje mulig det kommer i den nye "Slim" utgaven noen tipper kommer etter hvert. Da kommer det nok også en USB drive slik de hadde for HD DVD for alle andre.

 

Har PS3 selv, men har ikke brukt den på noen måneder nå. Har heller ikke Xbox, ville heller aldri kjøpt den, ene og alene pga hvor mye den bråker. Men så er jeg uansett en PC-spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...