Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Jeg trenger et kompaktkamera til sommeren, til de situasjonene der speilrefleks ikke strekker til eller ikke er praktisk. Har sett litt på Canons G11, som virker som en veldig bra kamera. Dessverre så er det litt i største laget, da jeg kunne tenke meg noe som faktisk passer i lomma enkelt og greitt =) Så hva er egentlig de beste utfordrerne til Canons toppmodell ? (Pris er ikke så viktig. Best mulig kvalitet, og jeg ser også for meg at det kommer til å bli en del brukt på auto-innstillinger) Endret 4. april 2010 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Se på Canons S90 - samme sensor som G11, men et annet objektiv. Og i et mye mer lommevennlig format. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Jeg henger meg på Canon Powershot S90. Entusiastenes Ixus. f/2 i den vide enden gir utvidede muligheter med kompaktkameraet. Har særdeles lyst på det selv. Lenke til kommentar
gormley Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Panasonic GF1 + 20mm f/1.7. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 S90 - uten tvil! (Hvis du klarer deg uten søker og blitssko) Ole Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Takker for gode tips. GF1 tror jeg også blir litt i største laget for "lommeformat". Hvis jeg allikevel må rigge meg til, så har jeg et D700 for den jobben Søker og blitssko klarer jeg meg uten. Er Panasonic LX3 noe å vurdere mot S90 ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Søker og blitssko klarer jeg meg uten. Er Panasonic LX3 noe å vurdere mot S90 ? Når det gjelder bildekvalitet, ja. Når det gjelder størrelse, nei. LX3 ligger vel et sted mellom S90 og G11 i størrelse. Lenke til kommentar
gormley Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Nikon p6000 da? Blitssko er konge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå