Gå til innhold

Canon 50D til Nkr 4995,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lenge vil dette tilbudet vare?

Jeg skal ha meg et canon hus, helst brukt men gidder ikke å kjøpe 40d hus for 4000 nå...

Hvordan vil dere prissatt 30d, 40d og 50d på brukten nå som 50d koster 5000.

1500 for 30d?

2500 for 40d?

3500 for 50d?

Er vel få som vil selge for disse prisene men jeg synes de er realistiske mtp. 50d sin nypris.

Lenke til kommentar

Jeg hadde beholdt 50D'en om jeg hadde eid en nå om dagene, siden ett nytt ett koster 4995,- så er vel bruktverdien omtrent 3500-4000,- og det kameraet er verd mer en den bruktprisen, men det er min mening :)

4995,- er ett kupp hvis noen spør meg......

Ser også noen nye rykter på canon rumors idag angående 60D, kan muligens bli en riktig interesant liten sak ;)

* 13.8 mp Sensor

* 11 pt AF w/new technology on center af point

* 6.5 FPS

* Video as T2i (additional crop modes of 1080(2x) and 720(3.5x)

* Native ISO (100-6400) H1,H2

* 98% VF

* Improved sharpness and one stop improvement over 7d in High ISO

Lenke til kommentar

Jeg hadde beholdt 50D'en om jeg hadde eid en nå om dagene, siden ett nytt ett koster 4995,- så er vel bruktverdien omtrent 3500-4000

Tror jeg også ville det. Den kan kanskje selges for 5000 eller mer når 50d er utgått eller når fotovideo slutter med tilbudet sitt.

Nei, får nok kjøpe 50d nytt for 5000,

eller

30d til under 2000,

eller

bare vente.....

Lenke til kommentar

Aaargh! Nå er jeg usikker. Skal jeg oppgradere fra 450D? Det føles nesten som en synd å IKKE gjøre det, samtidig så tenker jeg "behøver jeg et bedre kamerahus"? Huff.

Er i samme situasjon som deg. Har et 450D jeg også. Synes det tar kjempebilder. Er egentlig bedre å legge penger i optikk. Man får vel nesten ingenting for et 450d hus nå heller.

Dessuten er kanskje 60D på trappene og er interessert i å vite spesifikasjonene på det før jeg eventuelt oppgraderer i noe.

Endret av chevyz28
Lenke til kommentar

Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville gjort om jeg satt med et 450D, jeg ville solgt det tvert for kr 2000-2500 og kjøpt 50D for 4995, stor billigere kan det neppe bli.

EOS 50D er et betydelig bedre kamera enn 450D. Billedkvaliteten under gode forhold er nok ikke så mye bedre men 50D har mye bedre ergonomi og en rekke funksjoner som man vil sette pris på og fort blir avhengige av når man har dem - men som man kanskje ikke savner om man ikke har hatt dem før.

Om det er verdt pengene får hver og en gjøre seg opp sin egen mening om. Her er sikkert ikke jeg helt objektiv for jeg holder meg stort sett oppdatert med det siste av kamerahus - og for min del så synes jeg det er verdt det.

Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd med oppgraderingen min og føler jeg har gjort det rette. 50D er absolutt verdt pengene. Når det kommer til 60D så tror jeg, og dette er en ukvalifisert gjetning, at den kommer til å bli priset veldig høyt (12-13k).

Det kan de ikke, 7D koster under 12k.

Tom

Lenke til kommentar

40D vil ikke synke til 2500kr. Den er bedre enn 50D.

Hva legger du i bedre? Kjøper ikke den uten videre.

At 40D er et bedre kamera enn 50D er bare tull og tøys. Jeg erstattet et 40D som dessverre ble stjålet med et 50D og det var en "større oppgradering" enn jeg hadde trodd på forhånd. Forskjellene er ikke veldig store men de er der, blant annet *mye* bedre skjerm, fungerende Auto ISO (den på 40D er ikke brukbar i det hele tatt) og en del "finesser" i menysystemet som 40D mangler.

Nå brukes min EOS 50D stort sett bare som papirvekt da den er erstattet av en 7D, og *det* var en oppgradering som var langt mere merkbar enn spranget fra 40D til 50D.

Lenke til kommentar

Da ble 50D kjøpt og 400D med kit solgt for 2500,-

Det jeg setter pris på er (for andre som vurdererer tilsvarende oppgradering):

Større søker

Mye bedre og større skjerm

Auto-iso

Bedre grep

Lengre batterikapasitet

Bedre menysystem

Skjermen som søker

og kulere hus

:)

Endret av morgster
Lenke til kommentar

Grattis med oppgraderingen morgster

Finnes 50D til en god pris noe sted nå tro?

Takk :)

Det man kan gjøre er jo bare å bestille via nett. Man har jo 14 dagers angrefrist. Hvis man bor i nærheten av Fotovideo, kan man stikke innom og hente det etter man har reservert fra nettet. Da har man også 14 dagers angrefrist. Spurt om det når jeg kjøpte mitt. Ikke det at jeg kommer til returnere, men det kan jo være greit å vite.

Lenke til kommentar

http://www.ludomegas...1828776;c:36154

Her er et megatilbud fra Ludo's nettbutikk.

Hvis jeg ville byttet fra eos450, hvorfor burde jeg velge 50D istedenfor 550D?

Det er jo et kamera som har nye nyttige fungsjoner, som ikke 50D har. Jeg tror ingen nybegynner vil ta så mye bedre bilde med 50D. Eller er jeg helt på villspor?

Det kommer litt an på hvor store hender man har,50D har en bedre ergonomi en 550D,magnesium-hus og flere knapper/brytere med direktevalg til funksjoner.

Når det gjelder bildekvaliteten får man like bra bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...