Missen Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Jeg jobber i en matbutikk som føger tariffen for handel og kontor. Butikken er en kjede som er i hele landet. I morgen, 2. påskedag, skal jeg hjelpe til i en annen butikk da de trenger folk. I "min" butikk jobber jeg over 50 timer i mnd og får ub-tillegg, hvor jeg på helligdager får 100 %. Spørsmålet mitt er om jeg får dette i den andre butikken i morgen og? Er samme kjede, i samme by. Prøvd å google det, men fant ikke noe svar. På forhånd takk Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 På helligdager får du såvidt jeg husker tillegg uansett, men sånn generelt får du lønn fra kjeden og du får tillegg for det du jobber i den andre butikken også. Lenke til kommentar
Missen Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Så det du sier er at jeg skal få de samme tilleggene i den butikken som i min egen? Uavhengig av at det bare blir én gang jeg jobber der? Edit: Kan også nevne at den butikken jeg til daglig jobber i, har tariffavtale. Vet dog ikke om den andre butikken har det, da den er nyåpnet. Endret 4. april 2010 av Missen Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Så lenge det er i samme kjede skal du ha samme lønn som om du jobbet i din egen butikk. Og i og med det er helligdag, skal du nok ha 100% overtid. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Den her er litt kinkig, men så lenge det er snakk om samme arbeidsforhold (du skriver ikke ny kontrakt med ny butikk) bør du få tilleggene. Lenke til kommentar
Missen Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Men er det noen lover eller noe som tilsier at jeg skal ha de tillegge, evt. noe jeg kan henvise til? Skal sende en mail i kveld og høre om jeg får 100 %, hvis de sier nei hadde det vært greit med noen argumenter/lover Lenke til kommentar
Missen Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Får 100 %, case solved Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå