Coa Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Jeg har tenkt til å kjøre et kombinert styrke og kondisjonsopplegg i et par måneder fremover. For kondisjon vill jeg løpe 4x4 intervall to ganger i uka. Så, det jeg lurer på. Hvor mange ganger i uka burde jeg trene styrke for å opprettholde masse? Jeg vet at man skal ha minst to dager, men jeg vil gjerne øke i styrke, selv om jeg løper i tilegg. Derfor tenkte jeg å ha 3 styrketimer i uka. Er dette for mye? Jeg er redd for å trene for mye og da ikke ha optimal progresjon eller at det skal resultere i at jeg blir totalt utslitt. Om jeg skal trene styrke i tilegg, burde jeg ha en egen bendag eller er dette unødvendig? Ex: Mandag: Bryst og Triceps Tirsdag: Fri (pga jobb) Onsdag: Rygg og Biceps Torsdag : 4x4 Fredag : Ben og skuldre Lørdag: Fri Søndag:4x4 Hva tror dere? Lenke til kommentar
Awkins Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Restitusjonstid varierer vel mye fra person til person, men jeg synes det ser bra ut. Gjør selv 5x5 3 ganger i uken og 4x4-intervaller 2 ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå