Gjest silje Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Jeg er en jente som veier 60 kg. vil gjerne ned til 55. men greier det ikke, hva gjør jeg galt? Hadde vært flott om noen vet hva jeg kan forbedre her er ikke akkurat en expert;p MAT: spiser en ganske bra frokost med 200-300 kcal (litt forskjellig fra dag til dag, enten havregryns grøt, to brødskriver med lever postei eller fiskepudding eller 3 fiber knekkebrød + en frukt) så spiser jeg en eller to frukt, også 2 knekkebrød til lunch. et par timer senere spiser jeg et knekkebrød og en banan. så middag, ikke så stor posjon, kanskje 300-400 kcal. så før jeg legger meg 2-3 timer senere spiser jeg et eple. -spiser en liten sjokolade med 150 kcal + en kjærlighet en gang i uken. ellers holder jeg med til det som står over, som blir til sammen ca 1500 kcal per dag. (de fiber knekkebrøda har bare 35 kcal per skive) TRENING: Jeg trener hver dag, da driver jeg intervalltrening i 30 minutter på 3D-mølla. pluss at jeg tar noen øvelser etterpå. noen som vet hva jeg kan forandre? noe jeg gjør veldig feil? -som sagt, jeg vet ikke så mye om dette. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Dersom du ikke går ned i vekt er det bare én logisk forklaring; du har for dårlig balanse mellom kosthold og trening. Du skriver ingenting om hvor høy du er, dvs at vi ikke vet noe om din BMI, men i de aller fleste tilfeller vil 60 kg si at du i utgangspunktet er ganske tynn. Slik kan du begynne: https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer - Bruk kalkulatoren for å finne ut ditt kaloribehov. Alt du trenger er høyde, vekt og treningsmengde. Finn ut ditt daglige kaloriinntak, og legg deg litt i underskudd. Personlig synes jeg det er slitsomt å gjøre ting på denne måten. I fjor sommer gikk jeg ned fra 96,5 kg og ned til 70 kg. Jeg hadde en ganske enkel løsning, og jeg telte ikke en eneste kalori; - Mye trening (60 minutter jogging hver dag) - Mindre, men sunn mat hver dag. (Kylling, tunfisk, egg, fisk osv). Skummet melk, ingen søtsaker. Det er viktig å ikke spise for lite. Håper du finner en måte som passer bra for deg! Lykke til Lenke til kommentar
Gjest silje Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 tuusen takk er btw, 170cm høy.. gikk du ned så myye? så flott jeg skal prøve dette, takk skal du haa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå