Gå til innhold

Sikre datautstyr mot tyveri

Anbefalte innlegg

Har nettopp hatt innbrudd, og mye datautstyr ble stjålet. For fremtiden vil jeg derfor sikre meg mest mulig mot tyveri. Hvordan kan jeg sikre datautstyret mitt best mulig?

Det er snakk om fysiske sikringer her, og ikke type brannmur. Har lurt på å bore to hull i hvert kabinett, og trekke en wire gjennom alle kabinettene, og så låse den fast i veggen. Men det er verre med skjermer, routere, printere ol, for det er litt vanskelig å feste wirer i alt.

Har også sett på en løsning som heter Safeyycable, noen som har noen erfaringer med den? Er den sikker nok, eller er dette bare fancy juggel?

Hadde vært veldig takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I fjor engang var det snakk om et program som fungerte slik at når tyven ville opprette en internett forbindelse fra maskina di, så ville du få et signal om hvor den er lokalisert og evt. hvilken abonnent den befinner seg hos.

Hvis det er interessant, så kan jeg nok rote fram en link.

Lenke til kommentar
I fjor engang var det snakk om et program som fungerte slik at når tyven ville opprette en internett forbindelse fra maskina di, så ville du få et signal om hvor den er lokalisert og evt. hvilken abonnent den befinner seg hos.

Hvis det er interessant, så kan jeg nok rote fram en link.

Dette er selvfølgelig VELDIG interessant, men dette virker vel ikke på routere, hubber, svitsjer, skjermer osv?

Vil gjerne ha en link. For hvis vi får innbrudd, og en PC blir stjålet, så er det meget sannsynlig at resten av utstyret har tatt samme vei.

Men er som sagt mest opptatt av fysisk sikring her...

Lenke til kommentar

Så jo helt grei ut den da .. eneste var vel hvis man skrudde ut strømforsyningen før man rappa dataen

Men de fleste tyver har vel verken tid eller skrujern til det.

Kanskje du burde kjøpe en først og teste litt med før du evt. kjøper en haug med kabler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...