mfb Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Har en HP pav dv6287. Har hatt masse problemer; bluescreen og oppstartsfeil. Prøvde å formatere, funket ikke. Installerte windows 7 i dag, og funket fint, men så kom bluscreen og oppstartsfeil tilbake. SÅ prøvde jeg å ta ut batteriet, lot pcen gå kun på strømforsyning. Nå fungerer den fint. Kan batteriet være dårlig? Kan det føre til en kortslutning e.l? Kan dette være grunnen til bluescreen, windows update fails, etc etc etc:? Hvilken annen feilsøking funker? Lenke til kommentar
avo Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Høres underlig ut, men ikke umulig. Spesielt om det er slik at maskinen fungerer bra uten batteri, og dårlig med batteri. Kan jo være noe med strømstyreing på hovedkortet, eller selvfølgelig en feil på batteriet. Prøv å sette batteriet inn igjen og se. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Hmm, hørtes jo litt merkelig ut. Når batteriet er fulladet så bruker ikke laptopen strøm fra batteriet, men rett fra strømkontakten til laptopen. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 pcen er like fucked up. får bluscreen fortsatt, enda jeg tok ut og satt inn batteriet. så jeg gir opp. kaster den snart ut av vinduet. med mindre det finnes et program som kan rette opp alle feil ved en pc? Lenke til kommentar
avo Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Har du prøvd å lese hva som står på bluescreenen ? Er jo faktisk ikke helt uvanlig at det er noe saklig informasjon der. Vil tro du har et driverproblem, eller et hardware problem. Kjør en bootCD med litt feilsøkingsverktøy, og se om du finner noe HW feil. Minnetest er vel kanskje et greit sted å starte. Prøv også å starte opp i safe mode. Om ting er stabilt da tyder det vel mer på driverproblem. Kan være litt vrient å finne ut av slikt. Selv har jeg en gammel IBM laptop liggende som bluescreener om jeg kjører trådløst nettverk med WPA kryptering, men ikke med WEP, eller på åpene nett. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Batterifeil kan fint forårsake blåskjerm og hvis pc'n funker fint uten batteri er det jo rimelig opplagt hva som er feilkilden... Lenke til kommentar
laptoplover Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Det samme var det med en Acer Aspire 3003 LMi jeg hadde.. Den var helt men når jeg tok ut batteriet funka aaaalt xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå