Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått ny pc med bl.a. 512 mb ddr ram og pentium 4 2,8 GHz, men den er like fordømt treig som min urgamle cinet maskin med 450 MHz! Kan det være noen grunn til det? Noen instillinger jeg kan rette på? :-? :( :x :oops: :cry::evil::grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Windows XP Pro (Norsk). Os???

Os står for opperativ system, som du nevnte var xp pro, men med treg mener du at den starter opp tregt, utfører ting tregt eller får like lav fps i spill som den gamle?

Og det var ganske unødvendig for dere 2 som posta bare for å si at dere røyker, for det er påvist at man kan redusere livslengden med langvarig røyking.

Lenke til kommentar
UDMA??? Har ikke greie på data. Snakk norsk.

Hvordan har du fått satt sammen PCen? Har du kjøpt en ferdig PC? Merke-PC ala HP? Eller har du bygget den selv? Neppe det siste, siden du sier du ikke har peil på data. Har du null peiling, så er det nesten umulig å hjelpe deg her på forumet, litt basiskunnskap trengs. Hvis ikke, så må du kontakte ev. kontakte en datakyndig kompis/venninde som kan komme og se på din PC.

Hvis maskinen er kjøpt ny, så kontakt supportavdelingen der hvor du har kjøpt maskinen.

Lenke til kommentar

OK, men du underdriver nok litt Th0mas, for litt peiling har du på data da :-)

Etter at hardwaren er på plass i nybygget, kommer den møysommelige jobben med å legge inn operativsystem (OS) og drivere. Windows XP er lett å installere, men så var det alle drivere som skap på plass da, en typisk rekkefølge:

- Hovedkort med drivere til alt som måtte våre integrert (brikkesettdrivere, nettverks, lyd osv). Dette legger du inn først etter at OS er på plass.

- Skjermkort: Det fulgte sikkert med noen drivere som fukgerer. Senere kan du laste ned nye og installere når du har lyst.

- Ekstra programvare: CD brenner program, Office pakke, spill osv.

Hvis alle drivere er på plass og enhetene som de skal drive virker OK, så burde alt ha vært ok.

Det finnes hjelpeprogrammer som Sisoft Sandra som kanskje kan peke på om noe er galt?

Se om du kan finne noe galt i Enhetsbehandling eller hva det heter på norsk (har XP Pro engelsk selv). Bruk hjelp i Windows for å finne fram til denne og ev. annet.

Lenke til kommentar

Og det var ganske unødvendig for dere 2 som posta bare for å si at dere røyker, for det er påvist at man kan redusere livslengden med langvarig røyking.

Ganske unødvendig med en sånn signatur, spør du meg. Regner det som en kommentar der han hever seg over alle røykere, noe jeg strengt tatt vil ha meg frabedt. Dessuten røyker jeg ikke lenger, men støtter et hvert forsøk på opposisjon med den totalitære røykeloven vi er i ferd med å innføre.

Lenke til kommentar

Har du Radeon skjermkort? I såfall - under selvtesten av drivere kan det henge seg opp. Da må du rett og slett bare avinstallere den gamle og smekke inn den nye. Tror nok det er problemet ditt kamerat :) Det henger da altså hele tiden. Uansett reset eller anyhow..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...